Än så länge så får man nog ändå säga att det enda som sticker ut är röven som är blottad för en rejäl spark. Det känns spännande och rätt såhär långt men jag kommer inte ta ut ett skit förrän poängen är på kontot. Åtminstone ska jag försöka.
Det har pratats en del om Blichfeld men även med en mer realistisk förväntan frågar jag mig om han kommer göra laget tillräckligt mycket bättre utan att det kostar skjortan. Han har gjort det grymt bra i år i Tappara men är det för att han blivit bättre eller för att miljön passar honom bättre? Han har vad jag förstått spelat tillsammans med lagets 18-årige poängkung och har ju attributen för att verkligen producera i en liga där man får någon halvsekund extra eller någon lucka mer i försvaret. Dessutom har han ju kontrakt och jag vet inte hur det brukar se ut med det i Liiga gällande ev övergångar till Sverige.
Ang Brocs uttalande om antal in kontra ut: Två centrar och en forward till lite högre i laget bör väl ändå komma in? Eller ska vi tro mer på två centrar och en vinge till botten 6 med Karlström, Nybeck, Vrana, Elie, Södergran, Ehn som aspiranter på vingar i topp sex?