Robin Kovacs ringer upp Sporten och säger att ingenting är klart än, men han är också tydligt besviken på LHC.
– Det är ingenting som är klart än. Jag har fortfarande lite alternativ som jag avväger.
Kovacs avslöjar att endast SHL-klubbar behöver köpa ut honom från kontraktet. En flytt till hockeyallsvenska AIK skulle alltså inte kräva att han köps ut.
Kan du bekräfta att du inte blir kvar i LHC?
– Det är ingenting som är hundra än. Vi har försökt att ha dialog med Broc (Little, sportchefen) om att eventuellt vara kvar och försöka förlänga mitt kontrakt här. Men de har inte varit intresserade från deras sida, säger Kovacs som har två år kvar på kontraktet med LHC.
Vill du omförhandla och ha mer i lön?
– När jag gjort det bra och har anbud från andra klubbar så är det ganska normalt skulle jag säga att förhandla om kontraktet man har. Det är som för vem som helst som gjort det bra på jobbet och ska ha en löneförhöjning.
Det låter som att du är besviken på LHC:s sätt att sköta detta.
– Ja, det är väl klart. Jag känner att jag hade ett bra år och jag hjälpte det här laget otroligt mycket förra säsongen. Inte bara på isen utan allt runt omkring som folk inte vet om. Att då vara negativ, det tycker jag är sjukt tråkigt. Det känner jag mig besviken över.
Vad menar du är det negativa?
– Det blir ofta; han tänker bara på sig själv och sina poäng. För att klubben och laget skulle vinna matcher och spela bra fick jag offra ganska mycket under den här säsongen. Sen kom poängen ändå. Det är mycket som folk och fans inte vet.
– En dag ska jag gå ut och berätta exakt allting. Då kommer fans och alla förstå.
Kan du säga mer om det nu?
– Det är inget jag kommer berätta nu. Det jag kan säga är att jag tycker att fansen ska ha större inblick i vad som händer omkring LHC.