Men on jag fattar saken rätt så var inte @SIFFET poäng att det där skulle vara vår trupp i slutändan?
Ta Örebros trupp, minus Karlkvist (Kovács), Kossila (Shore) och någon av deras bättre backar (alltså Rissanens närmsta motsvarighet) och sen kanske någon/några spelare till och fyll ut den uppställningens hål med yngre spelare, juniorer eller liknande. Ser Örebros trupp särskilt skräckinjagande ut då? 🙂
Jag tolkar det iaf som att vi självklart kommer behöva värva in till toppkedjorna och backsidan, men det måste ju värvas smart och rätt karaktärer också. Då tror jag också att det kan bli betydligt mer skillnad än vad det berömda pappret säger, med en bra spelidé från Ante och mer sammansvetsad trupp. Det är ju det Malmö gjort så bra, de har ett jävla lag där ute men som namn för namn kanske inte känns topp-8 typ, utöver spetsen i deras finska spelare. Kan vi närma oss den nivån av att vara ett lag tror jag också att många av våra spelare skulle se betydligt bättre ut faktiskt.
Södergran för övrigt gjorde ju det ganska bra i Modo, tror inte alls att hans säsong motsvarar vad han skulle kunna bidra med i ett fungerande lag och spelsystem.