Lukkinen Jag säger emot.
Första, absolut en okej förstaline som ska kunna leda laget. Men Elie är ett väldigt osäkert kort att luta sig mot
Andra, det är skillnad på stabila SHL-spelare i och spelare som klarar av att leda ett lag som topp 6 forwards. Nybeck har gjort en hel SHL säsong med 12 poäng, lägg till att han knappt vinner en närkamp. Karla ja kanske med en ordentlig försäsong. Södergran, absolut fina siffror men noll slutprodukt och sen är frågan, hur dopade var hans siffror av att spela med Vrana som är otroligt vass i 5v5.
Tredje, det där är inte en tredje i SHL. OJ platsade knappt förra säsongen, LL såg ut att knappt kunna åka skridskor & Krantz hade sina stunder men var rätt blek efter JVM.
Fjärde, kan funka men finns ju en anledning till att Hoffa inte slagit sig in på 4 kedjor ordentligt på två säsonger. Proos kan ha varit den mest intetsägande spelaren jag sett dom matcher han var med.
Kalla mig negativ men oavsett tränare är inte det där en forwardssida som slåss om mer än att undvika kval. Vi behöver ha iallafall några fler beprövade spelare