Tycker också att han snackar lite väl mycket i media. Hur mycket som är media som fortsätter skriva och fråga honom för att det genererar klick, och hur mycket han aktivt väljer att göra det vet jag inte. Han har ju en tendens att svara rätt så öppet (iaf andemeningen 😛), och inte alltid till sin eller lagets fördel.
Samtidigt har snubben gjort sin karriärs bästa säsong samt landat topp-6 i både skytte- och poängligan i ett lag som nästintill inte kunde göra mål på hela säsongen, främst i 5v5 då men där är han på typ samma nivå som Vrána i produktionen (11+12 från Kovács, 12+11 gjorde Vrána på några färre matcher) trots att han skickats runt i olika kedjekonstellationer konstant (konstant var att ta i, men några gånger) - antingen ganska dysfunktionella kedjor som skapade väldigt lite, eller med Ehn/Ljungh som ju nästan konstant befann sig i egen zon och fick defensiva tek osv… Vrána hade åtminstone en ganska så stor kontinuitet i en kedja som skapade en hel del. Har Kovács då en lön som inte (vad jag förstår?) ligger i absoluta toppskiktet i ligan eller ens i laget (Shore åtminstone hade väl mer?) så kan jag väl tänka mig att han vill ha mer, alternativt förlänga eller liknande.
Förstår hans syn på det till viss del (utan att vilja försvara alltihop, särskilt hans mediauttalanden) och om man snälltolkar vad han sagt i Corren om kontakt med LHC kan det ju ändå vara så att det finns lite att diskutera som inte bara är att han vill ha 50k till per månad annars drar han, typ. Jag vet inte vad LHC vill heller, så det spelar ju såklart in. Självklart att han har gällande avtal, LHC ska ju inte böna och be och vifta med sedelbuntar direkt, men med situationen som är med utlandsintresse efter en stark säsong så förstår jag ändå att han har lite att ta ställning till, utan att lägga värdering i det. 🙂
Tror för övrigt att han skulle kunna producera ännu mer i lika styrka om Ante kan få till ett bättre spel där vi spenderar åtminstone liiiite större del av tiden i offensiv zon.
edit: Sen håller jag med om att laget är det viktiga, så det kan nog vara bäst som nämns några svar upp att ändå säga hejdå och göra allt som går för att få en Vrána som trivs och kan få ut ännu mer av sitt spel. Bara för att vara tydlig! 😉