Jirpo
Det här är verkligen 🎯
Tittar man på Frölunda, Rögle och Brynäs som alla slutar topp6 sprider de mål och poäng på flera spelare och du blir dessutom inte helt beroende av att Kovacs eller Vrana har dagen som vi var under den här säsongen. Innan Elie kom in visste man att gör inte Kovacs mål eller Vrana mål idag torskar vi i princip. Det finns givetvis undantag men nästan inte.
Jag tycker vi endast har råd med att behålla en av Vrana och Kovacs. Sen är det upp till LHC att bygga om laget för att bli bredare och att passa den hockey Ante vill spela. Att återigen ha ett lag som är byggt för en hockey som tränaren inte tänker spela får inte ske.
Vi sitter i ett grymt tråkigt läge och jag ser oss som favoriter till att åka ur men fördelen vi har är att många spelare har kontraktsår nästa år. Du får ofta ut mer av spelare som har kontraktsår. Speciellt äldre spelare som ska försörja familjen men även yngre. Det är just nu det enda positiva jag kan se i ett enormt mörker gällande vårt SHL-lag som när jag tittar på truppen bara består av problem och dåliga avtal med några få undantag.