LaumannBingo Han är en legoknekt, den som inte förstod det när han värvades har bott under en sten.
Jag vet att han är en legoknekt och han gör exakt jobbet en legoknekt ska göra och han gör det oftast förbannat bra. Det är inte det diskussionen handlar om för mig.
Hade du bytt plats i PP1 på Vrana och Kovacs hade Vrana säkerligen gjort 5-10 mål extra och Kovacs 5-10 mål färre.
Och bara de två senaste matcherna har du två praktexempel på hur en spelare som Kovacs kan skada laget. Mot Frölunda går han för mål från egen zon och ger Frölunda en chans att kvittera när han bara kunde chippat ut i neutral zon och stängt matchen. Igår tjuvar han och ligger och fiskar på offensiv blå i 5 mot 6 med ett måls underläge. Den här gången gick det hem och då blev det hattrick och klang och jubel, men vad händer om Ehn inte lyckas få ut pucken där? Då har Timrå en jättechans att kvittera för att Kovacs är mer kåt på hattrick än på att vinna matchen.
Men jag tror inte vi kommer nå konsensus i den här diskussionen då vi aldrig kommer få svaret på hur säsongen hade sett ut utan Kovacs i laget. Vill bara lufta åsikten att jag inte är så benfast övertygad om att vi hade gått sämre som lag.