Lukkinen håller med här. I just Karlströms fall fanns inte, som jag minns det, mycket i hans prestation hos oss som skulle berättiga att placera honom i nån av toppkedjorna.
Kanske att man inte alls borde tagit in honom om man inte hade en riktig plan för att utveckla honom..eller hade kanske en Backelösning första säsongen varit bättre.
Men att titta på hur han presterade i Växjö sen tycker jag blir rätt missvisande. Då hade han ju redan fått den viktiga erfarenheten av shl. Han var klar för större uppgifter helt enkelt.
Det man kan kritisera ledningen för är väl om man inte var tydlig med vad han skulle få för roll hos oss framöver. Men jag känner varken Karlström eller hans agent och har ingen insyn i vad som sas mellan oss och dom. Visst var det där under Emwall eran? Han var väl inte helt smidig i alla diskussioner har man ju fått intryck av..
Det jag önskar är att vi kan fånga såna spelare från andra föreningar. Försöka sno de där spelarna som är redo men inte tagit steget än, riktigt..