Jag satt tillsammans med Musses bror igår kväll å såg Kalmars j18 träning, han berättade då att Musse hade flugit hem till Stockholm för ett par dagar sedan. Han träffade då PJ å Mårtensson i Stockholm och han har då bestämt sig för för Cluben (det gick också att läsa i corren att det var klart) men inget är på skrivet ännu. Enligt broder så görs det troligtvis på måndag. Hc eller Ac ja den som lever får se?
Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
QPR gissar på
AC i SHL och HC i HA
När är det vi har deadline för övergångar?
LaumannBingo 15 februari har jag för mig
LaumannBingo 15 februari. Vi har dock inget nära överhuvudtaget. Man väntar in lite och ser vad som kan komma ut strax innan deadline.
Magkänslan säger att värvning uteblir
Mranonymous min magkänsla säger att en forwardsvärvning som är realistisk för oss inte kommer ha någon större impact ändå, förutom på kassan
exile82 min magkänsla säger att en forwardsvärvning som är realistisk för oss inte kommer ha någon större impact ändå, förutom på kassan
Att byta ut en halvfigur som Lawner (som verkligen inte bidrar med någonting) mot en AJ som visar vägen med attityd och rutin hade nog gjort skillnad. Sedan ska man hitta en sådan spelare också.. Men det är ju inte en poängkung vi ska leta efter. Snarare en spelare med rätt inställning inför slutspurten av grundserien och ett eventuellt kval.
Roberts Mamcics
Enligt expressens silly-chatt
Tack, men nej tack till Önerud… Om vi nu ska åka ur så vill jag inte att Önerud är med och spelar ut oss. Där måste ändå gränsen dras.
- Redigerad
Önerud? KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR! Fatta om han spelar ut HV i kvalet. Det hade varit större än ett SM-guld.
Vilken hype det skulle bli om han joinar oss.
Mycket märkligt om LHC ställt frågan. En spelare med hög ålder och som inte spelat på länge dessutom från Önneruds sida finns det väl inte ens på kartan? Aldrig att han som avgjort en final för dom på hemmaplan ska vara den som riskerar att spela ur sin förening.
Tror detta är taget ur röven i brist på annat
Vore ju helt sjukt ifall det stämmer! Då kan jag börja undra med vad PJ & Gåsen röker däruppe på hyllan!!
Just nu är det ju inte så långsökt att vi får möta ett HV i ett kval, ska vi då ha en snart 37-åring med det största HV-hjärtat på isen, i vårt lag?
Visst, övergångar inom hockeyn är inte lika laddade som inom fotbollen och flera direkta övergångar mellan LHC och HV har gjorts genom åren, men någonstans måste en gräns dras. Önerud är en HV-produkt ut i fingerspetsarna, han har avgjort en SM-final för dem, hjälpt dem upp från HA och har därtill varit kapten för klubben. Om han skulle gå till LHC skulle det bli ramaskri från både HV- och LHC-supportrar och rivaliteten mellan föreningarna skulle urholkas rejält.
Jag hoppas verkligen inte att det här är sant, annars kan PJ redan nu börja städa ur sitt kontor.
Kan ju vara så att man ser honom som den där Alexander Johansson figuren junland pratat om att man borde värva