Vtown bänkar man Rissanen före Myrenberg Strandell Öhrqvist (Martin som ja skulle gissa du inte ens sett spelat) då har man inte mycket hockeykunskap

Det stämmer, såhär ska det ju se ut:

Rissanen - Martin

Myrenberg - Strandell

Hulta - Öhrqvist

Fanten (några byten i BP)

Det får bära eller brista!

• Redigerad

HNez “Besked väntas under våren – när det står klart om LHC blir kvar i SHL eller inte. Däremot är det redan spikat hur det i övrigt kommer att se ut på ledarsidan.”

Det där läser jag som SHL-staben. Ingen spikad head coach, men två nya ass klara.

HNez Nog för att Corren är en ganska meh-tidning, men hade man skrivit så om kontraktet inte var för SHL och HA?

Jag tror inte att dom ens funderat över hur dom uttryckte den meningen. Om dom hade velat speca att staben ser ut så här oavsett i vilken serie LHC spelar så förväntar jag mig att dom är tydliga med det. Men som sagt, det är ju Corren..

P22 Hävelid har ju varit tydlig med att han inte vill stå i ett bås. Men vem vet, vi kanske hittar en ny grej, HC coachar från läktaren istället. Hoppas på succé!

• P22 svarade på detta.

HNez Rikard Grönborg hörde jag nämnas av en normalt sett pålitlig källa. Dock 1-2 månader sen hen prata om det.

Men vi är i skiten både vad gäller rekrytering av spelare och tränare, svårt att skriva kontrakt när man inte ens vet vilken serie det ska liras i.

Det är största nackdelen med att vara ett bottenlag.

Kjeppkinesen

Tappara har inte gjort en bra säsong. Att Grönborg slutar redan i vår beror nog helt på hur det går i slutspelet.

X-(:)-X-y Oherregud nej nej nej. Faking embärräsing.

MrNebbiolo Tappara har inte gjort en bra säsong. Att Grönborg slutar redan i vår beror nog helt på hur det går i slutspelet.

Vi får hoppas det går åt helvete så de kickar honom!

En vinnare som Grönborg till Cluben skulle kunna förändra allt.

X-(:)-X-y Det är största nackdelen med att vara ett bottenlag.

Nog ska väl ett topplag… 😉

• Rex gillar detta
        • Redigerad

Det finns en Tränare med meriter från både SHL och Schweiz. Både som assisterande och head coach i flera år. Omtyckt av alla. Enda problemet är väl att han redan står under kontrakt med det borde väl PJ kunna lösa. Ska vi säga 200k i månaden så är Klas vår igen.

(Ironi är svårt i textform)

[unknown]

Ja, tanken har slagit mig om man tänker riktigt långt därinne. Kanske blir en helt annan grej med helt nya AC vid sin sida samtidigt som Klas har fått perspektiv och utvärderat sig själv och saker han kunde gjort bättre.

Såklart inte realistiskt och det mest troliga är ju att man är bränd efter att ha blivit dumpad och aldrig mera vill återvända.

Bowmore Nej vi vill inte ha tillbaka honom. 3,5 år utan att lyckas.

X-(:)-X-y Det är största nackdelen med att vara ett bottenlag.

Fördelen är att typ halva (okej, en tredjedel iaf) av ligan riskerar kval, så vi är inte ensamma i den situationen!