ananas Kalla hem Öhrqvist och spela bara offensiva, puckskickliga backar:

Fanten - Martin

Myrenberg - Strandell

Hulta - Öhrqvist

Rissanen (några byten i BP)

Det får bära eller brista!

Jag är på!

DragskottsDan Har du varit igång med morgondrickat nu igen kjeppis? Vi har ju pratat om det där…

Jag har bara luktat lite. 😊

Tror vi på en Presskonferens idag eller? Jakob Lilja på två år!

• Redigerad

På förhand känns det ju bra. Musse är en LHC-profil med bra erfarenhet av coachyrket. MEN. Brukar inte en HC vilja vara med och skapa sitt team? Känns som om vi börjar i fel ände. Om nu inte Musse kanske är tilltänkt HC? Tvek på den. Ante blir kvar?

Eller så har man en HC på kroken som man bollar med bakom kulisserna.

Lukkinen Spännande! Nu får man fasiken se till att hålla sig kvar i SHL också.. Känns på förhand som att man har hittat bra tränare att koka ihop någonting nytt med.

Den stora frågan är väl hur man gör med Ante. Här och nu är jag nog tyvärr inte övertygad kring en förlängning. Sedan beror det väl på vad man kan få in istället och hur han avslutar säsongen med laget..

Jocke Det har ju inte funkat, så nu jobbar PJ tvärtemot! Musse och Zacke får välja HC 🙃

Musse Hålkalsong!!!

Lukkinen tror nog att det sista vi behöver är en oerfaren HC, kan såklart bli bra men känns riskabelt

Lukkinen isåfall gillar jag det inte det minstam historien har visat sitt med tränare utan hc erfarenhet på högre nivå hos oss.

Mycket bra med Musse och att vi får en helt ny stab! Möjligt att han också kan ta rollen som HC om vi skulle åka ur, tror också att Ante kan tänka sig en HC roll i allsvenskan. Det här innebär att vi också är rustade om vi skulle åka ur, då har vi staben klar och arbetet kan börja direkt.

Håller vi oss kvar är jag heller inte främmande för att fortsätta med Ante och han har säkert varit involverad kring Musse.

Ett annat alternativ som HC i SHL skulle vara Hedberg

• Redigerad

Lukkinen Vi behöver någon beprövad till vår trasiga förening.

Vi har redan försökt omvandla en assisterande till HC själva nu både en och två gånger med förfärlig utgång.

K-man hade inte Niclas Eriksson från Örebro eller Roger Hansson från Rögle varit något för lhc ?

• Redigerad

East Det här innebär att vi också är rustade om vi skulle åka ur, då har vi staben klar och arbetet kan börja direkt.

Var står det att Musse följer oss ner i Allsvenskan, eller att kontrakten på övriga även gäller för HA?

Dom vi hämtar från HA känns väl mer rimliga att följa oss ner. För Musse känns det som en ganska rejält kliv nedåt.

• HNez svarade på detta.

Jag skiter i vem det blir som HC. Eller rättare sagt, det går inte att förutspå hur den personen passar in i föreningen, i staben, med spelarmaterialet etc. Östman kanske hade varit en kalascoach i nåt annat lag medan Sam Hallam hade tokfloppat hårdare än Bert här. Vem vet. Jag hoppas bara att man tänker igenom det ordentligt, sen kan det få va vem som helst, bara det är i linje med strategin man lägger upp.

• Redigerad

Kolarik42 hade inte Niclas Eriksson från Örebro eller Roger Hansson från Rögle varit något för lhc ?

Varför? Eriksson har ju dessutom kontrakt fram till 26/27.

Den 10 november gjorde jag ett inlägg att musse var på g hem till Sverige å att cluben hade varit i kontakt med honom. Allt enligt hans bror, nu verkar det ju bli så också å jag har inga problem och välkomna honom hem till Stora Stolta igen.