P22 en bra lösning med Aronsson. Den nya klubben tar över lönen och betalar en mindre summa

När alla är friska så borde någonting se ut som det här.

Fantenberg-Myrenberg

Rissanen-Martin

Kreu-Hulta

Norén

eller

Fantenberg-Martin

Rissanen-Myrenberg

Kreu-Hulta

Norén

De fyra backar man vill spela mest som det känns just nu är Fanten, Hulta, Rissanen och Myran. Om Martin visar sig flippa och kan fightas om platsen bredvid Rissanen är det välkommet då Myran kanske inte ska käka den speltiden mtp skadan. Minst sämst av Kreü/Norén i backpar tre. Strandell till AS.

Fantenberg - Hultström (25 min/match)

Rissanen - Myrenberg (25 min/match)

Kreü/Norén - Martin (10 min/match)

Kreü/Norén (0 min/match)

P22 Gällande Hävelid är jag tämligen säker på att man från Clubens sida såg det nödvändigt med en utlåning för att öka möjligheterna till en NHL-flytt, så man får en betydligt större summa.

Varför ser alla det som givet att just Kreü bär hultssons defensiva brister bäst.

Jag gillar Kreü, men tycker verkligen han blir begränsad i vad han är bra på, tuffhet, av att spela med vår svagaste defensiva back.

Tror han kommer bättre till sin rätt tillsammans med Myrenberg, som är mer allround.

Fanta-Hulta

Rissanen-MadMax

Kreü-Myrenberg

Så hade jag gjort.

Lokalpatrioterna tycker det ligger lite i det du skriver här. Kreu har ganska många brister och när han inte använder sin förväntade tuffhet (vilket är bra ofta) är han bra jävla blek.

Lokalpatrioterna

Kreü- Hulta blir heller inget bra eftersom man vill spela Hulta så mycket som möjligt och Kreü så lite som möjligt. Matematiken går inte ihop… Sen är jag förvisso bara en lekman i området.

Vad säger du @Matematikern

NimaVonSlätta

Kreü är inte speciellt bra på det han borde vara bra på heller så i min bok får han gärna vara 7:e back.

Fantenberg-Mad Max

Rissanen-Hultström

Myrenberg-Norén

Kreü

Kalla hem Öhrqvist och spela bara offensiva, puckskickliga backar:

Fanten - Martin

Myrenberg - Strandell

Hulta - Öhrqvist

Rissanen (några byten i BP)

Det får bära eller brista!

• Redigerad

ananas bänkar man Rissanen före Myrenberg Strandell Öhrqvist (Martin som ja skulle gissa du inte ens sett spelat) då har man inte mycket hockeykunskap

ananas Kalla hem Öhrqvist och spela bara offensiva, puckskickliga backar:

Fanten - Martin

Myrenberg - Strandell

Hulta - Öhrqvist

Rissanen (några byten i BP)

Det får bära eller brista!

Jag är på!

DragskottsDan Har du varit igång med morgondrickat nu igen kjeppis? Vi har ju pratat om det där…

Jag har bara luktat lite. 😊

Tror vi på en Presskonferens idag eller? Jakob Lilja på två år!

• Redigerad

På förhand känns det ju bra. Musse är en LHC-profil med bra erfarenhet av coachyrket. MEN. Brukar inte en HC vilja vara med och skapa sitt team? Känns som om vi börjar i fel ände. Om nu inte Musse kanske är tilltänkt HC? Tvek på den. Ante blir kvar?

Eller så har man en HC på kroken som man bollar med bakom kulisserna.

Lukkinen Spännande! Nu får man fasiken se till att hålla sig kvar i SHL också.. Känns på förhand som att man har hittat bra tränare att koka ihop någonting nytt med.

Den stora frågan är väl hur man gör med Ante. Här och nu är jag nog tyvärr inte övertygad kring en förlängning. Sedan beror det väl på vad man kan få in istället och hur han avslutar säsongen med laget..

Jocke Det har ju inte funkat, så nu jobbar PJ tvärtemot! Musse och Zacke får välja HC 🙃