Seg torsk. Såg ut som att vi skulle ge dem en rejäl match på slutet fram till Törnqvists tvåa och deras mål.
Tycker grunderna i spelet börjar se tydligare ut, men jag skulle gärna se ett mer aggressivt försvarsspel för att snabbare stänga ned spelet när motståndarna försöker etablera i anfallszon. Vi ger upp pressen lite för fort och ställer upp i en ganska låg försvarsställning som vi jobbar utåt från, och det gör att vi ligger ganska långt ifrån puckförare hela tiden - som får tid att vända upp och söka spel. Jag har aldrig gillat den försvarstanken. Det luktar lite dåligt självförtroende om det och ger motståndarna mycket tid i anfallszon.
Anfallsspelet ser inte inarbetat ut. Färjestads spel där det t.ex STÄNDIGT är någon som går på bortre stolpen i alla anfall och i alla uppställda spelsekvenser är tydlig. Vi har liksom inga sådana tydliga tendenser. Det är lite på känsla eller något. Och den kemin som behövs för att lira på känsla finns inte riktigt.
Jag skulle gärna se ett spel likt det finska landslaget utan NHL-spelare som gick och vann för några år sedan. De kastade mer eller mindre ALLT på mål och hade två man parkerade där eller påväg dit i full kareta. Skitenkelt och effektivt. Kräver inga världsstjärnor i uppställning. Gör det enkelt. Sedan kan man bygga finare lir därifrån.
Trist att vi ligger där vi gör. Men jag tycker ändå att vi fortsatt har bättre förutsättningar än tidigare år. Detta var inte en toppinsats av LHC och vi har ändå hugg på Färjestad borta.
ska bli skönt att få Fantenberg tillbaka också. Han kommer göra skillnad.