H Brask Såvitt mig anbelangar har uppgifter om krogbesök figurerat tidigare, inte mycket mer information än så dock. För egen del känns det vid detta lag väldigt sannolikt att flera spelare går ut på krogen till och från, utsträckningen av supandet och dess betydelse för spelet känns desto mer oklar. Å ena sidan verkar det supas i de flesta lag, å andra sidan verkar just vårt lag nära att torska ett SHL-kontrakt på grund av en unik supkultur. Det senare måste ju kunna ifrågasättas alldeles oavsett om spelare setts på krogen?
Nog finns det grader i helvetet. Det sups exceptionellt mycket och ofta bland ett gäng spelare i årets lag.
Men till syvende och sist handlar det ju om resultat. Om en Rattie flyger fram och spelar sitt livs hockey samtidigt som han super till flera gånger i veckan, så har i alla fall jag egentligen inga problem med det – tror jag. Men om spelaren fullkomligen har gått ner sig på isen från ena säsongen till den andra och han figurerar plakat oftare än vi byter målvakt, då börjar det såklart att snackas.
Vet inte om jag svarade på din fråga, men: Vinner vi SM-guld får spelarna knarka, supa och slåss på Ågatan hur mycket de vill. Håller vi däremot på att åka ur, tycker jag de ska syssla med andra saker än att knarka, supa och slåss på Ågatan. T ex att förbereda sig så bra man kan inför nästa match istället.