Vi vet alla att vår älskade förening kämpar med ekonomin och jag är säker på att alla gör insatser för att hjälpa skutan att hamna på rätt köl. Här kommer ytterligare ett sätt, som dessutom är ganska enkelt.
Sedan ett par år tillbaka är LHC tillbaka i Svenska Spels Gräsroten. Det är dock tragiskt att läsa att föreningen vid den senaste utbetalningen fick 3060:-… Medan AIK Ishockey, som ingen bryr sig om, fick en bit över 600 000:-, eller att Hammarby Handboll fick 100 000:- in på kontot. Linköpings FC har de senaste åren tickat in stadigt runt 85-90 000 per år.
Därför vill jag lansera ett initiativ för sociala medier, poddar, forum, med uppmaningen att välja Cluben som sin förening på Gräsroten hos Svenska Spel. Känn er fria att sprida bilderna i inlägget.
Jag kommer kontinuerligt att följa upp med ny grafik för hur många som har valt LHC. Kan vi nå upp till 5000? Inte omöjligt! Det skulle i så fall inbringa runt 100 000:- till LHC, pengar som kommer komma till stor nytta för föreningen.
Ta ditt ansvar - välj att stötta LHC via Gräsroten på https://www.svenskaspel.se/grasroten/forening/14022-linkoping-hc.