Någon med pejl på grejerna i WL:s store?

Är sugen på lite t-shirts, bland annat den med “Ghost-tema” och LHC-loggan. Men det finns två olika tryck, en med logga och en med “papa” (?) och arenan. Är det front och bak, eller hur vet man vad man beställer?

Power Tee - Cluben + Logo, Ghost-stil - White Lions

Jätteroligt att WL har bra och snygga produkter. Synd att LHC:s och Vokys utbud är ruskigt dåligt, finns ju pengar att hämta på försäljning.

3 månader senare
9 månader senare

WL har släppt en exklusiv retrotröja på hemsidan som visst bara går att beställa fram till nu på fredag. Jag lägger vantarna på en omgående.

För övrigt är Linköping HC sämst i serien på egen merch? Vad håller Voky på med?

Stat Kommun Landsting Det som är konstigt är att Voky vad jag förstår är leverantör även till andra klubbar där utbudet är betydligt bättre, Färjestad bl a. En snabb koll på deras hemsida och shop visar snabbt ett helt annat utbud. Riktigt svagt! Frågan är ju om det är LHC som inte lägger mer beställningar på prylar eller om det är Voky som inte tar fram tillräckligt med produkter? Voky drivs ju av två Linköpingskillar så det torde väl vara LHC som är boven här?

Anonymous6 Jag har hört (men tänker inte ta gift på det) att Voky har helhetsansvaret för Clubens merch. Cluben ska typ inte ha något att säga till om här (till mångas förtret).

Lukkinen Mitt förtroende för dig är inte förbrukat trots Smejkal-gate. Tar för givet att detta stämmer och isf är det Voky som är S Ä M S T. Vill minnas att @Bjaffan1 redogjorde för intäktsskillnader på Twitter mellan ex LHC och Färjestad och att det skiljer sig enormt, nån mille?

Jag är en av de som faktiskt vill handla. Köper gärna något nytt varje säsong åtminstone med lite strököp runtomkring som ny kaffekopp till jobbet eller bara nåt krafs till ungarna. T-shirts att klippa gräset i går alltid åt osv. Men utbudet är så enormt dåligt. Bodys i stlr 62 och en ful onepiece till barnen. Jultröja som kostar runt 1000 spänn. Komigen nu Voky.

Anonymous6 Lukkinen Mitt förtroende för dig är inte förbrukat trots Smejkal-gate.

Skönt att höra! 😃
          Som sagt, jag kan ha några detaljer fel här men är rätt säker på att många i LHC är rätt frustrerade över att de har så liten kontroll över sin egen merch som det är nu för man har lagt ut typ allt på Voky vilket förstås regleras i något sorts kontrakt som inte är helt lätt att ta sig ur.

Anonymous6 Voky vad jag förstår är leverantör även till andra klubbar där utbudet är betydligt bättre, Färjestad bl a. En snabb koll på deras hemsida och shop visar snabbt ett helt annat utbud.

Var tvungen att gå in på deras shop och jösses vilken klasskillnad! LHC har steppat upp med någon piké och några T-shirts (ett par har dock en gräsligt ful röd lapp längst ner, går fetbort) men överlag inget vidare. FBK:s var rena porren.

Även deras matchtröja-rplica var mycket bättre. Vår har man totalt schabblat bort. Den ser bedrövlig ut.

Kikade in i shopen på 1a is-träningen och skulle kika efter en ny keps men utbudet var undermåligt och överträffade ej de kepsar jag redan har…

jg Den fysiska shopen är riktigt kass. Allt finns inte där.

Anonymous6 @Bjaffan1 redogjorde för intäktsskillnader på Twitter mellan ex LHC och Färjestad och att det skiljer sig enormt

Frågan är ju egentligen huruvida utbudet är dåligt för att försäljningen är dålig eller om försäljningen är dålig på grund av att utbudet är dåligt. Antagligen lite av båda, man kan nog få till ett betydligt bättre utbud med enkla medel.

Kolla matchtröjan. Varför har man gjort axelpartiet så förbannat stort? Går ner över halva armen. Ser ut som skit. Den vill inte jag köpa. Dåligt utbud i form av få produkter är en sak, men dåligt utbud i ett fåtal ganska fula produkter en annan. Hellre få men snygga prylar.

https://lhcshop.se/lhc-shop/matchtrojor-c207/matchtroja-hemma-2425/

Denna köpte jag förra sessen. Riktigt fin.

https://lhcshop.se/lhc-shop/matchtrojor-c207/hockeytroja-retro/

Märkligt att det är så dåligt. Minnet kanske lurar mig, men som jag minns det var utbudet fanns det fler produkter på 90-talet när de hade en liten butik i korsningen Sank Larsgatan-Drottninggatan. Flaggor i åtminstone fyra storlekar. På tal om det, hur kommer det sig att vi aldrig har flaggor längre? I Stånkan viftades det väldigt mycket mer än nuvarande arena. Kommer ihåg att jag köpte en basker med loggan. Hade även ett par skivor med musik som de sålde. Skrattretande dåligt. Enda sången jag kommer ihåg gick typ “LHC, ja, det är vårt gäng, kämpar hårt och tar poäng.”

Jag kollade shoppen i somras när de körde en 3 för 2-kampanj. Det var väldigt svårt att samla ihop tre produkter av intresse, men fick iallafall ihop några plagg för bl.a. gymmet.

Tycker det är lite lustigt att Junland står där som “fotomodell” på shopens hemsida fortfarande

Har varit sugen på att köpa en body till min 5 månader gamla son lagom till seriestarten. Såklart han måste har rätt outfit i 08-land! Fanns dock endast i två storlekar (varav en slutsåld) såväl online som i arenan - och så har det varit sedan i maj. Tråkigt!