[raderad] Kedjorna till Matchen enligt höken, förstår inte varför man kastar om i kedjorna så mycket?
Vi tänker alla olika. Jag tycker att det bara funnits en kedja som fungerat riktigt bra 41-25-21 (jag vet att Ehn inte spelade första matchen) och den har man behållit intakt. I övrigt har det bara funkat sisådär.
Rattie har varit helt osynlig vilket avspeglat sig på Leier, när Strandberg överglänser båda två så är det något som inte funkar optimalt. 26-61-19 har fungerat hyfsat och att man splittrar dem är nog mest för att skapa förutsättningar för att sära på Rattie och Leier. 22-14-11 har inte heller fungerat riktigt bra och skapat väldigt lite.
Jag ser en tanke bakom förändringarna, jag upplever att man tydligt vill ha två “lirare” och en “brunkare” i varje kedja:
77-61 lirare 19 brunkare
17-39 lirare 22 brunkare
41-25 lirare 21 brunkare
26-14 lirare 11 brunkare
Sedan hur kvalitén på dessa roller är är varierande och går att diskuteras, det är ju några som inte är renodlade i den rollen jag skrivit men bara för man har en kvalité innebär det inte att man helt saknar andra.
Så ser jag på det och tycker att det är väldigt positivt att man testar olika formationer under försäsongen då det inte direkt klickat i tre av fyra kedjor. Det är annorlunda när vi kommer närmare seriestart och när serien börjar, då vill jag se att man ger formationerna tid att spelas ihop och inte byta formationer titt som tätt.