Jocke [raderad] Sjysst att du länkar så man slipper söka ihjäl sig. Bara en (1) månad också vad det verkar?
stahl [raderad] Förra året körde jag den smålännings-snålvarianten, en månad först till halva priset via ICA, sedan billiga presentkort från EON. En bra deal, men lite meckig.
HollandHockey Spenderar vintern utanför Sverige och EU, någon som har koll på om det funkar att kolla matcher i efterhand utanför EU? Testade ett par matcher förra säsongen utanför EU men funkade inte varken med eller utan VPN 🙁
Fredde HollandHockey Skumt! Jag kollade på mellandagsmatcherna i USA förra året med VPN. Fungerade utan problem.
Solo Var i Asien över nyår och kollade matcher i efterhand då. Du behöver dock välja en VPN som klarar fyrans spärrar för det är många som misslyckas med detta. Skicka ett dm om du vill ha mer info! HollandHockey
HollandHockey Har alltid funkat inom EU, antar att rättigheterna gäller inom EU eller schengen. Har inte fått det att funka med nord vpn
TheDude Den här tråden heter “Val av tv-abonnemang 2025-2026”, men kan den inte fungera för 2026-2027 också? Snart dags att börja leta efter denna säsongs erbjudanden. Vad ska man välja?
PuckOut Vinhandlarn Kör IP-TV istället. Om alla gjorde det så skulle det inte finnas några sportsändningar. Dessutom sponsrar du kriminella nätverk. Om du vill slippa alla mellanhänder kan du lika gärna ge dig ut själv på stan o skjuta nån minderårig.
Vinhandlarn PuckOut nu sansar vi oss. Har inte heller påstått att jag kör detta så lägg ner direkt. Vad är det för påhopp om att jag ska ut o skjuta folk?
Lurarivassen PuckOut Det hade det nog ska du se. IPTV finns för att systemet är skit, jag har fått välja vad jag ska kika på utanför fulstreams för att det blir orimligt mycket pengar på att kika tex starten på F1 och sen gå och pilla med något annat. Tar emot att betala för en tjänst som är skit bara för att de har fullt monopol (Schibsted/TV4 för shl).
PuckOut Vinhandlarn Har inte heller påstått att jag kör detta så lägg ner direkt. Mitt inlägg var inget svar på det du skrev, jag citerade dig med en allmän upplysning om riskerna med IP-TV. I text kan man använda ordet ”du” även vid generalisering istället för ”man”.
PuckOut Lurarivassen IPTV finns för att systemet är skit Jösses.. Nej IP-TV finns för att personer vill tjäna mycket pengar. Varför sponsrar du hellre de än Cluben?
Kallzon Om vi lägger kriminella nätverk åt sidan och endast fokuserar på SHL så kan man krasst säga att Cluben är beroende av pengarna som kommer in via TV-avtalet. Det sägs ju att Cluben och andra lag helst inte vill skriva kontrakt med för många spelare över nästa avtalsperiod. Man vet helt enkelt inte om summan till lagen kommer öka eller minska i nästa avtal. Jag fattar att det svider att betala hutlösa summor till Tv4 men fakta är ju att en hyfsat stor del av pengen går till lagen och att Cluben är beroende av den pengen.
MTCluben Detta är ju konsekvensen av att svensk hockey har kapitalbrist. Man måste förlita sig på sponsorintäkter och TV-intäkter. Det är bara att titta på oss som fastnat i träsket med låga sponsorintäkter. När klubbarna är så beroende av TV-intäkter kommer man ju försöka driva fram dyra TV-avtal vilket innebär att det är vi konsumenter som betalar höga avgifter i slutändan. Svensk hockey behöver verkligen hitta ett sätt att få in mer kapital till klubbarna på andra sätt, exempelvis genom att tvinga fram ett betydligt mer gynnsamt avtal med NHL där man får en mer rimlig ersättning för alla unga talanger som försvinner från klubbarna. Alternativet är ju att vi fortsätter ha det så här eller att vi måste tumma på 51%-regeln