Metallica Men 100kr rabatt per månad kombinerat med pengar direkt till LHC är svårslaget.

Hur mycket får de annars? Eller ger tv-avtalet en fast ersättning som är bestämd på förhand?

Edit: tänkte nog inte klart här. Men undrar ändå hur fördelningen ser ut fast versus rörlig ersättning till klubbarna.

HOCKEY Ja, de har väl redan delvis en fast ersättning med TV-avtal etc men detta ger extra stålar utöver det som jag har tolkat det. Sedan vet man såklart inte vilka summor det rör sig om men det kan nog bli en del om det är många som kör på den kampanjen.

Egentligen är den kampanjen inte så attraktiv då TV4 Play är ointressant under hockeyuppehållet, så för egen del hade det blivit billigare att köra på ordinarie pris och säga upp skiten när säsongen är slut. Meeen jag tog ändå del av kampanjen för Clubens skull. Hoppas de får ut tillräckligt så att det är värt det.

Synd att inte F1 finns hos TV4. Då hade det funnits något att titta på under sommaren också.

Leo Skulle äntligen beställa detta men nu erbjuder TV4 bara 3 månader genom Tidningskungen, 6 finns inte att välja längre. Någon som vet om det brukar komma tillbaka 6 månader lite senare igen? Tänker att tecknar jag 3 månader nu och 6 månader efter det så har jag täckt in allt av intresse.

Lukkinen inga garantier men det har kommit och gått lite.

17 dagar senare

Fick nyss mail från TV4 om att de kommer höja priset på TV4 Play+ Sport Total den 2:e oktober, från 549 kr/mån till 599 kr/mån.
      Har ni planer på att teckna skiten passa på att göra det nu med erbjudandet med rabatt och bindningstid innan dess. Då påverkas man ej av prishöjningen.

Fredde 599 kr/mån

🤮

Har inte Telia en bra deal med många olika sportpaket för typ 799? Ingår TV4:s maxade paket där? Om man nu ska betala en jävla massa pengar vill jag ha mer än bara TV4 Sport.

ananas Har inte Telia en bra deal med många olika sportpaket för typ 799? Ingår TV4:s maxade paket där? Om man nu ska betala en jävla massa pengar vill jag ha mer än bara TV4 Sport.

Jo det stämmer. Då får man även med Viaplays sport med bl.a. NHL och F1. Definitivt ett mer prisvärt alternativ då.

ananas Det stämmer bra! Jag snappade det paket med Viaplay och TV4 play stora paket samt Amazon prime för 799 kr. Det är riktigt bra pris.

edenbrah vet inte mycket själv om Telias erbjudande, hoppades någon här kunde ge alla detaljer!

edenbrah

ananas

Den glömde jag. Det är en TV-box man kopplar till bredbandet för att få tillgång till kanalerna. Där har vi 800 spänn till.

Snart behöver man vara höginkomstagare för att kunna se på hockey 🙃

ananas

799:- månad 1-6
            849:- månad 6 - till evighet

För vår tv-och streamingtjänst behöver du en tv-box från Telia och en bredbandsanslutning från oss eller annan leverantör. Hastigheten på bredbandet ska vara minst 10 Mbit/s, men är ni flera i hushållet rekommenderas minst 100 Mbit/s. Du väljer därefter själv om du vill titta via tv-boxen eller streama via app på valfri enhet.

All Sport från Viaplay, TV4 Play & Amazon Prime (telia.se)

4 dagar senare

Jag har sedan länge delat abonnemang med en kompis. Vid Sverigematchen igår möttes han av det fasansfulla meddelandet “Matchen visas redan på en annan enhet”, typ. 😶

Vafan! Ska det inte gå att dela abonnemang längre? Eller var det en tillfällig bugg? Någon mer som upplevt samma?

Hockeytröjan Går inte se fler än 1 på sportsändningarna… Däremot film osv går det att streama mer än 1 samtidigt