En grej jag länge funderat på efter många år på forumet är vilka alla skribenter är? Många skribenter har varit med väldigt länge, vissa kort tid men som också snabbt gjort avtryck. Som alltid diskuterar man mer med vissa och ”klickar” bättre med.

Så till rubrikens fråga, vem tar du helst en öl med och ser LHC?

För mig skulle den skaran bestå av följande och som jag skulle boka en loge med @Kjeppkinesen @Lukkinen @Metallica @exile82 @Malkin @Jocke @[raderad] @Rob. Kanske lite för många och jag tror säkert att de flesta nämner 1-2 men för mig var det svårt och då blev det en hel loge 😂

Hur ser det ut för er? Håll det gärna positivt. Om tråden är fel är det ok att ta bort men tänkte som sagt som en rolig grej.

Spännande tråd. Har många användarnamn i huvudet (definitivt @East) och det vore kul om man faktiskt genomförde det. Kan trots allt tänka mig att gå på match och dra en öl med majoriteten här inne.

Kanske en virtuell bärs på tisdagarna men i övrigt borde man kunna planera in en på förhand intressant match. Sittplats eller loge går att diskutera.

East vilken ära @East. Jag känner mer att jag agerar blysänke på forumet just nu så det var kul, jag är nog roligare i verkligheten. Kul tråd, ska fundera till och motivera!

Kul tråd! Förr i tiden så var ju forat fullt med sådana här offtopic-trådar som avhandlade allt mellan himmel och jord. Det var lite festligt tyckte jag även om jag själv inte bidrog så mycket på den tiden.

Beroende på humör så skulle jag personligen kunna tänka mig att ta en öl med samtliga. Det är extremt svårt att välja ut några få för då väljer man bort någon annan, men om jag var tvungen att välja ett gäng baserat på vilka som jag instämmer med mest på forat så skulle det utan inbördes ordning vara:

@Metallica (forats mest underskattade skribent enligt mig) @Sillen @Niklas_H @East @HOCKEY

Sen tycker jag att är ordentligt tråkigt för oss allesammans att inte @Hockeytröjan och @köttet är lika aktiva längre. Verkar vara två hyvens gubbar med vettiga åsikter om det mesta.

Oj, sjukt svårt och håller med käre kjeppis, välja någon är samtidigt att välja bort och det är trist eftersom de flesta härinne är juste folk.

Men, för att få igång ett samtal som gör man glömmer bort kolla på den pågående härdsmältan på skulle jag välja: @Kjeppkinesen @Lukkinen @Matematikern @HOCKEY @Metallica @Hank

Tror det skulle bli jäkligt bra drag på diskussionerna.

• [raderad]

Är ju sprillans ny här så känner inte så många av er ännu. Men @Nils verkar vara en skön och positiv snubbe. Vi skulle nog ha ett gott snack. Sen är man ju lite nyfiken på bjuda med @Matematikern efter allt som skrivits.

Kul tråd! Ska svara här nedan men först vill jag förmedla känslan just nu. Känner mig hedrad av din ”efterlysning” Kjeppis <3

Den värmde!

Senaste 10 åren har jag varit anställd av ett stort företag. Jag valde sedan ett år tillbaka att säga upp mig och köra en egen liten låda istället. Tyvärr innebär det att jag har ca 40 timmar mindre i veckan till Bullen 😦😞

Men! Säsongen närmar sig och jag taktar upp! Är inne och läser minst dagligen. Ni kommer säkert få se mer av mig framöver.

Ps. Schysst att man är inbjuden till festen @East .. inget kränkt alls 😂

Jag väljer att sitta i en loge med Kjeppis, Lokalpatrioten, Lukkinen, Matematikern och Alfie. Det här kommer bli en rörig kväll som stundtals spårar ur totalt. En spännande irritation från Lokalpatrioten mot Lukkinen. Det är mycket hockeykunskap som låts ta plats i logen men förväntningarna inför match behålls relativt låga pga Alfies pessimistist-realistiska syn på laget. Kjeppis flikar in asroliga oneliners och utmanar gränsen för vad som kan anses vara socialt accepterat sätt att uttrycka sig. Det är för mig uppfriskande. Matchen rullar på och inför sista perioden ligger LHC under med 0-4. Alfies spådomar besannades och lite därtill. Stämningen är riktigt dålig. Ingen har trevligt. Jag väljer därför att sparka ut hela gänget.

Till tredje period plockar jag in Nils som är tvärsäker på att LHC kommer vända detta. Broc Little har gjort hundratals mål i sin karriär så nog kan hela laget LHC göra fem mål på en period. Jag rycks med i Nils optimism. Vi trivs. Vi skålar och dricker öl. När perioden är slut har Worge-Kreü gjort fyra mål varav ett med ”en Foppa-straff”. Vi har firat, skålat mer, dansat runt bordet i logen. När slutsignalen går drar Nils på ”We are all the winners” på repeat på en liten högtalare han har med. Den låten får sedan snurra hela våra promenad in till stan där vi båda har den bästa kvällen i våra liv.

14 dagar senare

Biljettsläpp imorgon samtidigt som laget konstigt nog radar upp vinster. Det kanske är nu man skulle planera in en lördagsmatch och samla forumet i arenan.. 🙂

Givet val! @Franckie Burns jag bjuder på bärs i garderobsbaren.

5 dagar senare

Jag hade kunnat öla med de flesta här. Hockeyn förenar och kunskapen om cluben är hög. Dessutom, efter många svåra år är det många här som har samma mentala ärr som undertecknad.

Men efter att ha försökt se glaset som halvfullt ang Leier i en annan tråd och kort efter hört MadHawks dunderdiss av honom i senaste sanny&svensson podden behöver jag nog ta ett par 7-8, mer än helfulla, glas med den ständigt optimistiske Nils.

Alla som vill får följa med.

5 dagar senare

Hockeytröjan

Såklart bästa inlägget i tråden, men jag kom på en sak.

Jag ber på mina bara knän, om att få få va kvar när Nils kommer!

Så många överfulla glas i ett och samma rum, vill jag inte missa!