Varför inte starta en tråd om de största flopparna och mest upphaussade spelarna i elitserien i modern historia? Överskattad, upphaussad, you name it.
Det finns tre namn jag direkt tänker på:
Jimmie "Jag är så dj-vla bra" Ericsson
Varför? Det sades inför fjolårssäsongen att Ericsson var för bra för allsvenskan. Många klubbar rykte i Ericsson som till slut hamnade i Leksand med en alldeles för hög lön. Succén, den uteblev men Jimmie hämtade ut sina pengar på banken ändå. Det kostade mer än vad det smakade, och Jimmie lyckades göra hela 9! poäng i Leksand. Nu är han tillbaka i Skellefteå och har kanske inte gjort succé där heller då han nämligen har gjort 6 poäng. He he!
Johan Ryno
Han skulle bli nästa stora Svensk i NHL sades det, och enligt han själv satsade han på NHL redan till nästa säsong. Lugn sa jag, ta en plats i elitserien först. Johan Ryno lyckades icke ta en plats i Frölunda och Elitserien och skickades till AIK där han också verkar ha det svårt. Många klubbar rykte i Ryno, men nu idag kan nog många klubbar vara glada över att "noshörningen" inte hamnade hos dem. Sällan skådat så upphaussad spelare efter lite succé i JVM.
Jonas Soling
Vem annars, om inte denna Soling? Sades vara en stor talang. När då, kanske hösten -89? För någon talang har då aldrig jag skådat i honom. Det sades också att han behövde en nytändning, och sedan skulle det lossna. Han kom till en toppklubb, blev uttagen i 65 mannatruppen till OS, fick spela i landslag och sedan var glansdagarna förbi. Spelar numera i Vallentuna, eller har dock bara gjort en match. Det sägs att hans knä är för dyrt att försäkra. Men om man kan tänka själv så kan man ju kanske klura ut varför han inte spelat mer än en match. Trots alla dessa floppsäsonger med Soling i olika klubbar finns det faktiskt folk som fortfarande hävdar att Soling är bra. Hehe, ja vart då?