Hittade ingen bra tråd för allmänt snack om hockey jorden runt så skapade denna.
Hockey jorden runt
En kille som är tydlig med sina beslut får man ju säga..
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Q7Kp5R/fredrik-claesson-om-cska-moskva-fantastiskt
I såna här lägen man borde kunna säga upp medborgarskap. Det borde ju inte göra kremlfreddan något eftersom det är så fantastiskt i Moskva ändå.
- Redigerad
Claesson och syskonen Reideborn är riktiga provokatörer. Det kan jag ändå uppskatta.
Sen har hela den här Rysslandsbojkotten gått över styr. Snart kommer det inte finnas något kvar att köpa i affärerna eftersom någon känner någon som känner någon som har ett företag som gör en produkt där företagets marknadschef har en halvkusin som är ryss. I slutändan så ställer vi bara till det för oss själva då det är vi som får betala priset.
Nu ska jag äta min Marabou kexchoklad i fred, och ingen kan stoppa mig.
Angående Kexchoklad Cloetta.
Bara å skriva “Kex” på Kalmars Länstrafik. Grabben å jag brukar säga när vi möter dem nere i Kalmar kolla där åker en Kex Choklad!
- Redigerad
Cloettas är såklart mycket godare, men nu vill man ju stötta Marabou så mycket man kan så det blev en påse kex från dem.
Lokalpatrioten Men Gevalia bojkottar du väl iaf?
Givetvis, Gevalia och HBTQ-rörelsen är det obligatorisk bojkott av och kommer alltid att vara.
Gjorde en snabb spaning på vår älskade, finska, dvärg. Palmu har 2+2 på tre träningsmatcher. Otroligt hur dåligt han anpassade sig till den svenska ishockeyn, han kan ju uppenbarligen spela.
98 Vissa finnar klarar ju inte av att lira i Sverige, spelar ingen roll hur bra man än är, vad anledningen är kan vi säkert dividera om i flera timmar. Kan ju vara en så simpel sak som språket, en spelare som har svårt med t.ex. Engelska, och därmed har svårt att acklimatisera sig kommer få det svårt. Nu säger jag inte att det var anledningen med Palmu, men något var det, för det är ju tydligt inte en dålig hockeyspelare.
Finska ligan känns lite som Hockeyallsvenskan på bakfylla. Alla klipp man ser därifrån så spelas det ishockey i långsamt tempo och det ser rätt trubbigt ut. Inget ont om Gallo men han åkte dit och gjorde 42 poäng på 53 matcher. Jämför det med hans poängsnitt i SHL..
Palmu kan säkert bidra när han ställs mot sämre motståndare som inte konstant sätter press och jagar ned honom. Finns ingen plats för en sådan mjuk liten finlirare i SHL.
”Svenske hockeybacken Fredrik Claesson bar tillsammans med sina lagkamrater i CSKA Moskva en tröja med krigssymbolen ”Z”.
– ”Freddy” gillar att spela där, säger hans agent Aljosa Pilko till Expressen.
TTPublicerad 10:24StängDela artikeln:
Svenske backen i tröja med krigssymbol
Rysslandsbaserade hockeyligan KHL har dragit i gång och enligt Expressen har CSKA Moskva uppträtt i uppvärmningströjor med bokstaven ”Z” som blivit en symbol för Rysslands anfallskrig mot Ukraina.
”Det är för stoltheten över de hjältar som kämpat för varje invånare i vårt land”, skriver klubben på Telegram.
Fredrik Claesson är en av fyra svenskar i KHL och gör sin andra raka säsong i storlaget CSKA Moskva som förra säsongen blev mästare.
På frågan från Expressen om det inte är problematiskt att visa upp sig i en tröja med krigssymbolen svarar Pilko:
– Jag har inte sett tröjan…men det kallas arméns klubb. Det är vad det står för: arméns sportklubb, CSKA. Det har varit så sedan början.”
(TT publicerat i Expressen)
Ja exakt herr agent Pilko. Det är exakt vad det står för… ”ryska arméns sportklubb”. Av det bör man under nuvarande omständigheter kunna dra vissa slutsatser. ÄCKLIGT!!
Å fy fan !!!
För Fredrik Claesson betyder det ”trevlig helg”.
Gissningsvis är livet för bra i CSKA för honom. Han ser Ferrarin och det goda livet efter karriären. Sen har han det garanterat inte så pissigt i sitt liv i Moskva heller. Pengar förblindar, minst sagt. Det är givetvis vidrigt att spela i Ryssland.
Anonymous6 Det är givetvis vidrigt att spela i Ryssland.
Ja, det är illa nog att associera sig med Ryssland på något sätt under rådande förhållanden. Men att göra det i Putins och hans armés representationslag CSKA är rent obeskrivligt tondövt och äckligt. Det finns faktiskt inga ursäkter överhuvudtaget. Agentens svar i artikeln visar återigen att det enda som styr är pengar. Ren prostitution.
Noterade av en ren slump att Bäckmans lag Tappara ställs mot Skellefteå idag. CHL-matchen sänds på TV10 med start kl 16.
Såg Tapparas förra match nu i torsdags, han såg riktigt fin ut, lugn, stabil och aldrig i tidsnöd. Spelade ca 15 min som han gjort de andra matcherna