Sejbin Little 6 (4+2) Ljungh 5 (0+5) Leier 4 (2+2) Russel 4 (2+2) Bystedt 4 (1+3) Rattie 4 (1+3) Aronsson 4 (0+4) Hultström 3 (2+1) Myrenberg 3 (0+3) + sju pers på två poäng och två pers på en poäng.
Metallica Sejbin Ljungh 5 (0+5) Leier 4 (2+2) Dessa spelare kommer vara väldigt viktiga för att få någon form av djup i poängproduktionen. Ljungh behöver studsa tillbaka och han har åtminstone hittills sett mer delaktig ut. Leier ser förvånansvärt pigg ut. Tycker han har stått för en del bra passningar och genombrytningar. Med risk för att få äta upp detta har ändå flopprisken på Leier minskat med några procent. Samtidigt som Elie är lite mer av ett frågetecken. Hur bra kommer han spela efter 0 st genomförda träningsmatcher? Går han sönder igen i höst? Lite “gjord av glas”-känsla på honom än sålänge.
klingan12 Lukkinen Detta är inklusive CHL som dragit igång. Notera skillnaden i antalet GP. Notera även Modo som endast mött allsvenskt motstånd förutom i en match då de fick stryk i sudden av saik. I vanlig ordning reserverar jag mig för eventuella fel IKO 14p 6GP Frölunda 13p 6GP Cluben 12p 5GP Modo 10p 4GP Örebro 10p 5GP FBK 10p 5GP Timrå 9p 3GP Rögle 9p 4GP HV 7p 6GP SAIK 6p 3GP Luleå 5p 5GP Leksand 5p 7GP Växjö 3p 3GP Malmö 2p 3GP
Hotspurs Metallica Ja Elie har väl en ganska så ‘krackelerad glashistorik’ också tyvärr, bara hoppas han håller sig hel senare på säsongen efter att han kommit tillbaka.
alfie Spännande tanke att om vi skulle vinna premiären kommer vi ha den högsta tabellpositionen vi haft sen hösten 2018. Efter förfallet under Tommy J har vi aldrig legat högre i tabellen än på åttonde(!) plats. Och nu har jag jinxat det.
98 https://x.com/shlse/status/1694720910727713234?s=46&t=yMJ2SGrv4w88ksCDvbsuvw Vad jag såg var vi uppe på sjunde plats någon enstaka omgång
MrNebbiolo Jocke Det är sjukt ändå nästan halva serien och vi tappar sex placeringar, man blir verkligen mörkrädd när man såg den där bilden…
HOCKEY MrNebbiolo Det är sjukt ändå nästan halva serien och vi tappar sex placeringar, man blir verkligen mörkrädd när man såg den där bilden… Men det var en överutdelning som hette duga också. Som jag minns det spelade vi en eller två riktigt bra matcher förra säsongen. 🙂
Stople in HOCKEY Det är samtidigt lätt att glömma att vi även fick underutdelning också. Det är alltid lätt att se egna lagets dåliga perioder. Tex Skellefteå förlorade sju matcher i rad förra året(tror jag). Jag hoppas att skillnaden i år blir att vi inte börjar serien med en massa förluster och kommer in med åtminstone fyra försäsongsvinster. Sporten är som bekant i allra högsta grad beroende av självförtroende. Vilket vi inte hade överflöd av förra året. Skillnaden många matcher är ofta att klubban hålls i för ” hårt” och skottet tar i magen eller går utanför. Bra lag med självförtroende vinner ofta utan att spela bra.
Nils Som jag minns så började vi dåligt men fick sen upp prestationen under hösten och spelade riktigt bra fram till juluppehållet. Sedan vart våren riktigt illa i många matcher, men vi hade häng på slutspels platsen ganska länge. De sista 10 matcherna önskade man att vi kunde ta några flera vinster, för då spelade vi riktigt illa.
HOCKEY Stople in Det är samtidigt lätt att glömma att vi även fick underutdelning också. Håller inte alls med faktiskt. Vi blev ju utspelade av varje gäng förra säsongen. I snitt tycker jag vi fick precis de poäng vi förtjänade. Edit: men absolut, 10 sista var underutdelning! Edit2: då höll jag ju iof med ganska mycket trots allt, haha!
NimaVonSlätta HOCKEY håller med. Ta bara hv matcherna. Förutom den sista de faktiskt vann så var vi det sämre laget i alla av de tre matcherna som vi vann mot dem. Det gäller banne mig sätter ett grundspel snart så att förlita det på turen minskar.
Sejbin 20 mål på sex matcher. Fördelningen: 4 mål: Little 2 mål: Bystedt, Leier, Russell, Hultström, Pettersson, Törnqvist 1 mål: Rattie, Gallo, Wagner, Olausson
Metallica NimaVonSlätta Nja, håller inte riktigt med dig där. Det stämmer gällande den första bortamatchen som Högga vann på egen hand Den andra matchen på bortais där LHC vann med 0-3 var spelmässigt och taktiskt en avrättning. Man stängde ned deras spel helt och hållet. Matchen på hemmais där Rattie gjorde hattrick var mest en 50/50-match. Man hade noll utdelning första perioderna men spelmässigt var det typ jämnt skägg.
Matte Undrar hur spelarna tycker om att spela 90% av tiden i egen zon. Visst de får bra betalt men kan fan inte vara roligt att jaga puck i egen zon. Spelade själv bandy i stångebro. Slutade när jag var 16. Vi var inte bra och att spela definitivt är inte kul.