exile82 sen vore det trevligt om fler spelare kunde komma närmre sitt personbästa.

Det här är intressant. Hur många presterar bättre än vad de gjort tidigare i karriären? Typ ingen va, eller iaf väldigt få?

Nu ska man inte sätta alltför höga krav på våra juniorer men det känns som att utveckling av Hävan och Bystedt hittills inte heller har gått som man tänkt? Det var lite JVM-special på hockeykväll (SVT) igår kväll och det slog mig att våra grabbar som skulle va vår gyllene generation ligger ganska långt ner på listan över SHLs hetaste junisar (Sandlin-Pelikka, Salomonsson, Edstrom, Stenberg, Östlund, Lekkerimäki har alla presterat bättre och tagit större kliv). Det hänger såklart ihop med hur laget presterar etc men ändå något att fundera över. Hade hoppats på större kliv på våra grabbar även om de såklart är godkända.

exile82 vore det trevligt om fler spelare kunde komma närmre sitt personbästa.

Det här är väl varför den potentiellt 3e dyraste truppen i SHL är ett lindansarlag. Nog borde vi kunna prestera bättre över tid än vad detta ängsliga och bekväma gäng gör…

jg Det här är väl varför den potentiellt 3e dyraste truppen i SHL är ett lindansarlag

Jag vet inte, men dom som vet i föreningen säger angående Hökens lista över dyrast trupp att ”Höken har inte koll men får väl hållas”.

Tror man ska ta all sån här info med en stor nypa salt, från båda håll.

Sillen Nä, det kan vara fel men vi har garanterat högre lönebudget än vår position, och har så haft länge…

alfie men det känns som att utveckling av Hävan och Bystedt hittills inte heller har gått som man tänkt?

Vad är folks uppfattning om Hävelids höst egentligen. Bystedt har avhandlats i ganska många inlägg medan Hävelid gått lite under radarn. Extremt hypad (med rätta!) förra året. Vad är ”folks” uppfattning en fjärdedel in i årets säsong. Under, över eller i linje med förväntningar och förhoppningar?

Under mina förväntningar. Men trots det har han gjort 6 assist, så det är väl godkänt. Men jag hade hoppats på att hans målskytte skulle vara i nivå med Axel Sandin Pellikka, men dit har han inte nått.

⅖ dyslektiska bålgetingar.

jg lite så! Klart SHL-mässig och det i sig är inte illa men klart överglänst av Sandlin-Pelikka som dessutom är ett år yngre (och som förvisso spelar i ett mer strukturerat, harmoniskt lag)

alfie

Sen att Sandin-P är draftad som nr 17 och Hävelid nära nr 50. Sandin P har enligt mig bättre attribut vad det gäller det mesta och är svår att jämföra med. Tycker hävelid gör det bra, fick på försäsongen spela med Nyberg bland annat vilket inte direkt främjar utvecklingen. Tycker det är mer LHC som slarvar bort Hävelid lite än han som är dålig, tror han växer dock under säsongen.

Anonymous3

Jag har släppt tanken 18 som center, tycker han var betydligt bättre som ytter. Det är dock tre riktigt skickliga spelare du sätter ihop, det köper jag rakt av.

MrNebbiolo Sen att Sandin-P är draftad som nr 17 och Hävelid nära nr 50. Sandin P har enligt mig bättre attribut vad det gäller det mesta och är svår att jämföra med.

Helt sant!

Kjeppkinesen Under mina förväntningar.

Jag undrar om överstekommentator Jörgen tycker, är det under förväntningarna, eller är det måhända ÖVER förväntningarna?

jg vi har garanterat högre lönebudget

Concur! Sett till SEK/poäng leder vi möjligen ligan…

Metallica Nej, det är 100% HV som leder den ligan.

My bad…. Såklart, behövs ingen större utgiftspost för deras del ligga i topp där 😂

Sillen De har lyckats med konststycket att ha ligan dyraste och absolut sämsta trupp på samma gång. 😁

Vad tror vi om idag?

18 går in med 61-39 och 28 för 55 i övrigt samma lag?

Tror också att det blir så fast Myrenberg får nog chansen idag. Förr eller senare måste han få spela. Annars får han aldrig chansen att utveckla sitt spel. Vi behöver ha 2 bra målvakter inte 1!

P22

Hoppas du har fel men är väl som du säger att han måste spela någon gång…

Borta mot Oskarshamn kan han stå tycker jag.

• P22 svarade på detta.
                        • Nils gillar detta