TheDude Det här upplägget hade jag aldrig i Skänninge gått med på, så vore kul att få va med där det hettar till i förhandlingen.
Okej, att dom får flytta spelare säger ni gör avtalet “värt”. Det sjuka är att jag tror att det är precis tvärtom. Om en spelare är så pass bra, att NHL vill flytta över den på stört, är det antagligen en av lagets viktigaste spelare.
Att NHL då kan komma in, och för ett par millar, sänka ett helt lag med spelarbudget på, 65 mill? För två mill är ju korpen-skit-piss-oseriöst.
Nae, här är det ju bättre då att man förhandlar som vanligt. Oftast brukar ju Cluben behöva förhandla på andra sidan så att säga, för att bryta med folk som inte levererar.
Om en spelare skulle bli “för bra” och NHL vill plocka, då har man möjlighet att värdera det i varje enskilt fall vad värdet av en sådan övergång skulle vara. Kan lova er att det är betydligt mer än två futta millar i februari när Cluben blåser på mot slutspel.
Med andra ord förstår jag absolut ingenting om vad det här avtalet fyller för funktion, mer än att sänka värdet vid spelarövergångar. Haveri. Skandal. Patetiskt. Flatrökt. Kasta skiten nu!