Hotspurs Duktiga spelare som nog skulle sett över fler val om det inte vore för att vi är enda elitklubben i närområdet för annars måste dom flytta hemifrån extremt tidigt.

Till U16-året är det nog så absolut, men till HG flyttar barnen kors och tvärs över hela landet nuförtiden.

Jag har den stora äran att meddela en glädjande tilldragelse i går lördag. Linköping Mighty Ravens J18 träningsmatchade mot Hästen J18 och vann med 8-5. Sånt värmer.

Cykelåkarn
    Fy fan så jävla underbart!! 🥳 “Hästen ner i skiten, allting känns så jävla underbart..”
    Ja det värmer otroligt mycket, får hoppas på att de tar steg för steg årsvis. Jag hörde talas om Linköping Mighty Ravens för ett bra tag sedan, det som dock får mig och fundera lite kring de, är, kommer det gynna LHC i framtiden? Om LHC och Linköping Mighty Ravens kan samarbeta i framtiden när Mighty Ravens etablerat sig som ett hockeylag i Hockeyallsvenskan, när det nu kan ske, då ser det ljust ut, men när det väl sker.. Kan det gynna Cluben i det långa loppet en bra bit in i framtiden att vi då har ytterligare en ishockeyklubb i staden som etablerat sig som ett elitlag? Vid samarbete så gynnas vi självklart av det, men skulle det inte bli av med ett samarbete, så känns det mindre bra.

• QPR svarade på detta.

Cykelåkarn

Jag såg matchen på svenskhockey.tv igår och Ravens avgjorde i slutet med 3 mål på mycket kort tid. Jätteroligt för Ravens då de hade ett tufft första år förra året men jag glädjs med grabbarna. Min grabb har flertalet kompisar i Ravens som han spelade tillsammans med i LHC. Alla lag som slår lag ifrån nkpg är toppen.

Lejon-Fantasten

Jag vet ej vad Ravens har för ambitioner i framtiden med föreningen men förra året startade de upp med ett j18 och ett u16. Det fanns en hel del 07 å 08 som inte hade någon stans och spela efter att de blev avpollyterade av LHC. Till den här säsongen kommer Ravens också starta upp ett j20 lag vad jag har fått höra. Jag vill rikta en stor eloge till Ravens för när min grabb gick ur LHC efter mars förra året fick han träna med dem. Det blev 4 fys och 4 ispass i veckan ända till midsommar så han kom bra förbered inför hockegymnasiet i Kalmar. Är man hemma i stora stolta så är han alltid välkommen å träna med Ravens och det gäller även andra hockeygymnasister. Det gäller ju att bygga kontakter för framtiden!

Det jag skulle önska att LHC gör är att starta upp ett Liu också då skulle många spelare som inte kommer in på Niu flytta ifrån stan.

6 dagar senare

Kallzon Timrå brände en bengal så brandlarmet gick

Jag är nyfiken, har det någon gång varit lyckat att bränna en bengal i en inomhushall? Dvs, är uppsidorna (festlig stämning) tillräckligt stora för att kompensera för nersidorna (brandlarm, arenatömning, straff)?

I utomhusidrotter finns det ju många exempel på när det gått smärtfritt till och (nästan) alla är glada efteråt. (Självklart finns det exempel när det skitit sig utomhus också, men det är inte poängen med min fråga.)

Själv sorterar jag in bengalbränning inomhus under samma kategori som att ta med sig brandsläckaren och spruta ner alla på läktaren när det blir mål. Personligt kul för stunden, kollektivt trist efteråt.

ananas

Svårt att säga. WL (eller ja, ståplats i Linköping) brände två gånger i SAAB förra säsongen och det blev inget brandlarm eller störning då. Så då har de väl vunnit på något sätt? Vet inte om någon individ fått något straff för det.

Kallzon WL (eller ja, ståplats i Linköping) brände två gånger i SAAB förra säsongen

Såpass, det har jag missat, skäms på mig.

Då kanske det finns en framtid för bengaler inomhus trots allt.

ananas

Det var kanske inte bengal i den rätta bemärkelsen, utan en sådär som blinkar. Men den ger ju rök. Det var mot Luleå en lördag och kvartsfinal 4 mot SAIK

8 dagar senare

Som ni kanske minns var det någon som kastade in en smällare på isen under derbyt mellan Karlskoga och Örebro i början av försäsongen.

Nu står det klart att BIK får böta 35 000.

https://www.bikkarlskoga.se/article/hkhasjh-1eki1/view

Här blir man ju förbannad. Boten borde självklart gå direkt till idioten som kastade, alternativt till dennes föräldrar. De vet ju ändå vem det var.

ananas Jag är nyfiken, har det någon gång varit lyckat att bränna en bengal i en inomhushall?

Vill de festa till det lite kanske de kan köpa ett paket tomtebloss istället.

Fredde Skulle tro att den skickas vidare till den personen som kastade om man lyckats identifiera vem det är.

BIK är väll ansvarig för säkerheten i hallen så boten faller på dom, sen vad dom gör (betalar själva eller utreder vem som kastade) skiter nog förbudet i.

Krasse Ja det är i och för sig sant.
                De skriver att den skyldige kunde gripas omgående, så bara att hoppas att han fått ett kännbart straff utan massa daltande.

ananas Jag är nyfiken, har det någon gång varit lyckat att bränna en bengal i en inomhushall?

Det var någon idiot som brände av en på första ispasset i Stångebro för några år sedan. Det förstörde hela tillställningen då hallen fick utrymmas och det var måttligt roligt att stå ute i regnet i väntan på brandkåren.

Fredde den skylde kunde gripas omgående, så bara att hoppas att han fått ett kännbart straff utan massa daltande.

+1 Var och varannan HA-förening verkar ju blöda ekonomiskt. Brandlarm, inställda matcher osv är det sista de behöver.

Fredde Boten borde självklart gå direkt till idioten som kastade, alternativt till dennes föräldrar.

Så är det. Skicka idioten och alla idioten delar genpool med till ett arbetsläger på Grönland. Dansken betalar.

• Redigerad

Kan man tänka sig att Balaklava var inblandat i händelsen??

TheDude Det var någon idiot som brände av en på första ispasset i Stångebro för några år sedan. Det förstörde hela tillställningen då hallen fick utrymmas och det var måttligt roligt att stå ute i regnet i väntan på brandkåren.

Men det är ju stämninghöjande!!!