Succedebut för MR Lundström ikväll.

12 skott och 3 mål.

Timeout…

Tung omgång för Dif, övriga topp 6-lag vann och Krüger utgick skadad.

Kolle42 Krüger utgick skadad.

Det verkar ju som att AIK:s tränare återigen beordrat en skada på Kruger.

Krasse

Verkar vara ett vinnande koncept att ha en damliga med lag helt frikopplade från herrverksamheten där dom kan utveckla sin egen grej med egna dedikerade sponsorer. Kul utveckling men skulle nog tyvärr inte fungera i Sverige där allt ska vara könsneutralt och inte särskiljas.

Kjeppkinesen Det verkar ju som att AIK:s tränare återigen beordrat en skada på Kruger.

Det börjar ju dra ihop sig. Jag önskar att även Klasse tog en och annan Play dirty-timeout emellanåt, när det väl är befogat.

Västerås blev sannerligen säljare transferfönstrets sista dag:

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/modo-koper-kyle-topping-fran-vasteras/

https://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/aik-jobbar-pa-att-losa-hutchison-fran-vasteras/

https://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/trevor-mingoia-saljs-av-vasteras-till-norge/

har brynäs redan tagit ut segern i förskott? Varför lägger man upp något sånt här mitt i säsongen?

Deras självbild är väl alltjämnt kvar i 60-talet, både vad gäller deras hockeykompetens och kvinnosyn.

Heleuuuka Ha Ha Ha, tack för uppmuntran till ett gott skratt,

Såg fram emot att få sätta mig ner och titta på lite rolig hockey i Södertälje, men det får bli en dokumentär om en fransk surrogatmorsa istället. Jävla Hockeymördare!!! Skicka ut varenda jävel på bortastå och så får vi hoppas att idioten som kastade pyrot kör ihjäl sig på vägen hem.

jg Äkta supportrar ju…

Jag är så trött på’t. Orkar verkligen inte att den här skiten har kommit till hockeyn också. Att behöva sitta och lyssna på den där efterblivna studion i en halvtimme nu istället… neeeej, då skiter jag hellre i det.

• jg svarade på detta.
            • jg och Nils gillar detta

Dom har fan inte SHL med göra. Dif får stanna kvar i allsvenskan.

För varje gång jag ser Brynäs lira så blir jag mindre imponerad.

Är det bara jag som håller på Almtuna i Hockeyallsvenskan? Jag får för mig att ju bättre de går för dem i år desto bättre kommer det gå för oss nästa säsong när Mårten rattar truppbygget.

Kjeppkinesen För varje gång jag ser Brynäs lira så blir jag mindre imponerad.

Behöver nog vara ärlig med att när jag tittar på Brynäs så kan jag inte objektivt bedöma dem eftersom jag har så starka avskykänslor för hela föreningen och vill så himla gärna att det ska gå dåligt. Mycket möjligt att de är fullständigt överlägsna utan att jag ser det.

Fimpen besöker Grums:

2-5 är rätt öppet just nu(alla tar på SSK). Skaplig nitlott att bli trea och förmodligen få Löven redan i kvarten.

7 dagar senare

Vad har hänt med Sjökuken? Förr dömde han varannan match för klubben, kändes det som.

Petad?

Skandalen när han dömde 2 felaktiga straffar mellan hv-modo innan jul kanske gav konsekvenser.

P22

Då får Skökuken snart dömma HV71 igen🥳

• jg svarade på detta.

MrNebbiolo går det att hitta någon källa där det visas vilka domare som dömer vad? Eller måste man gå in match för match?

Hade vart intressant att se om några fler blitt petade

Var nere och såg Tranås spela kvartsfinal till hockeyallsvenskan vinst 6-1 i motståndarmålet I Hanviken stod Carl Lidö han har väl spelat i LHC J20. I Taif spelar även Erik Brissle f.d LHC J.

Hotspurs I Taif spelar även Erik Brissle f.d LHC J.

… och Gabriel Eklund, Petter Eklöf, Pontus Eklöf, Gustaf Malmkvist, Love Palm och Victor Jonsson. 😉

Och i Hanviken har vi även Ivar Sjölund och Sebastian Frantz, två LHC-killar.

Ndur Ja fler än jag hade koll på, Love Palm är dock från Tranås från början är kompis med hans far, Love är tyvärr skadad nu. Roligt att dom informellt samarbetar med LHC även om så även sker med Hv. Part i målet förvisso men Taif har alltid varit och är bättre än Mjölby, bra för LHC att ha en klubb i närområdet som kan suga upp en del yngre som får mer speltid och som kanske senare kan blomma ut……. win win.

• Ndur svarade på detta.
                        • Nils gillar detta

Kjeppkinesen 50/50 skulle jag säga men ändå imponerad av tempot även om det var mer jaga upp och ner, ibland gick passningarna för fort för att ‘kompisen’ skulle hinna ta emot den men som sagt ett jäkla tempo ändå. Har inte varit i Stiga Arena (f.d Bredstorpshallen på 15 år) men kändes fräsch och klacken ‘Flying Cranes’ höll igång bra. ‘Icke ticke toe AIF’ :-)