Isac Vilka ser ni helst går upp? Bofors eller Löven? Själv säger jag BIK, delvis för att de kommer ryka direkt så vi är ”safe” ett år till och för att det känns lite halvmysigt att åka på bortamatch till Karlskoga en torsdag i Februari.
alfie Isac delvis för att de kommer ryka direkt Samtidigt är det ett typiskt sånt lag som Cluben kammar noll mot. Hårt arbetande, stjärnlösa gäng som spelar i slitna lador är inget för Clubens primadonnor. Förutspår 1 av 12 poäng mot BIK om de går upp.
H Brask Hjärtat känner ändå för Karlskoga här. Trött som fan på norrländska hybris-lag med mindre arenor och sämre tryck än oss som ska favoriseras i media och brösta upp sig.
PuckOut Helt otroligt att Karlskoga endast fick 1 dags vila innan finalen drog igång, där en SHL plats står på spel. Finalen i hockeyettan, där fick lagen vila 1 vecka.
alfie Här trodde jag att BIK var en lite ”egen” klubb som gick sin egen väg. De har alltså snott både Luleås och Leksands mållåt och kör båda efter varann när de gör mål 😅
statistisk_urladdning alfie Känns som det finns typ tre, fyra lag som kör någon av dessa mållåtar minst (i SHL och HA).
alfie statistisk_urladdning Jo, kom på att den andra inte är Leksands direkt. HV kör väl den också? Men den första har jag bara hört i Luleå. För övrigt - av alla trötta före detta spelare som sadlat om till TV-experter tar nog Per Svartvadet priset som den allra tröttaste och sämsta.
statistisk_urladdning alfie Minns inte vilket lag det var, kanske nån håla typ Vimmerby eller motsvarande, men tror jag har hört Luleås på fler ställen. Kanske var utanför Sverige eller i Hockeyettan eller nåt dock…
JofaTitan alfie Jo, kom på att den andra inte är Leksands direkt. Det är MoDo som kör den låten. Leksand har nån knätofsversion av en känd läktarmelodi som jag för mitt liv inte minns namnet på.
Lejon-Fantasten Lukkinen Ja och vi kommer förlora en del på att ha Björklöven två hemmamatcher istället för två hemmamatcher mot Leksand.
Hotspurs Lejon-Fantasten Sant, men Karlskoga fyller inte Saaben så där är Löven bättre , olika sidor på ‘myntet’….🤑
Lejon-Fantasten Hotspurs Det är väldigt mycket längre resor till Umeå, så det jämnar ut sig med råge att Björklöven går upp. Nä Karlskoga borde det varit. Men nu blir det ytterligare en Norrlandsklubb, usch.
Hotspurs Lejon-Fantasten Ja jag vet inte men Saab sponsrar väl LHC med Saabs egna flygmaskin till Umeå, del i uppgörelsen med arenanamnet. 🤷♂️
stahl ananas @PuckOut menar såklart att det var klantigt av matchsekreterare att notera fel typ av utvisning. 🙂 Men trippingen var också lite klantig, med inslag av ganska mycket trötthet. Klubban in mellan benen.