Kvartsfinalerna just nu:

1. Modo - AIK (2-2)
  2. Björklöven - Västerås (3-1)
  3. Mora - Södertälje (2-1)
  4. Djurgården - Karlskoga (3-0)

I playouten har Tingsryd 3-2 och matchboll mot vår gamla samarbetsklubb Västervik. Kan avgöras ikväll, nedsläpp 19:00.

Bara det inte blir Skansen som tar klivet upp i finrummet så är jag nöjd. Vilka hoppas/tror ni på i slutspelet?

Karlskoga-Djurgården samt SSK-Mora ikväll(19:00). För egen del så ska jag nog kika på utlånade Myrenberg i Mora.

Känns som djurgården blir farliga. Antar att Modo tar AIK och att de då väljer vinnaren mellan Mora och SSK. Tror att vinnaren hittas i den andra semin mellan Löven och Djurgården isåfall.

Kan i den här tråden passa på att tipsa om att Mjölby HC spelar en direkt avgörande match om en plats i Hockeyettan till nästa säsong. De möter Alvesta hemma ikväll 19.00.

Mjölby spelar en avgörande seriefinal på hemmaplan ikväll mot Alvesta, i kvalet till Hockeyettan. De ligger på samma poäng inför sista matchen, så vinnaren går upp i Hockeyettan.

EDIT: Du hann före @Ndur 🙂

För min del får gärna DIF gå upp så att man enkelt kan gå på bortamatcher igen. 20 minuter till arenan är lagom 🥳

Som Västerviksbo vore det fruktansvärt tråkigt om VIK halkar ur, inte för att jag håller på laget utan för att det är den hockey jag har närmast live. Tror dock att det tar slut ikväll, och att det även om de skulle vinna skulle sluta till Tingsryds fördel i match 7 oavsett. Räddningsplankan är nog om Hästen går i konken ärligt talat. Känns väldigt tyst kring det nu?

Håller tummarna för Mjölby!

Riktigt underhållande match Modo-AIK, 1-1 för tillfället.

Klart Lundström skulle börja läcka.

Han är så otroligt dålig. Inte bara för målet han tappar in utan han fladdrar överallt, tappar puckar, släpper returer rakt ut. Fattar inte att lag med ambitioner kan ställa honom.

Kolle42 Ansvarig för åtminstone 2,5 av målen idag och gjorde en Salo light i förra matchen när AIK sånär tappade en 5-2 ledning. Sinnessjukt att han ens blev uppsnappad av oss, håller ju knappt för HA..

Wow hörde ni ljudet från AIKs timeout? Han skriker ”vi kommer förmodligen inte vinna matchen vid underläge 1-5 och nu ser ni till att spela fult, inga avstängningar men spela fult!”

Kul att se lite känslor i matchen mellan modo och aik. Skönt att se efter en säsong med helt loja Cluben-lirare…

Vilken jävla filmning…

Kjeppkinesen haha jävligt dumt det han sa i samband med deras timeout men han ställer i alla fall krav på alla!

Frågan är varför en tränare är uppmickad under en slutspelsmatch… fy fan vad hela hockey-sverige över reagerar på det som sades