Jag säger att alla dina argument är irrelevanta i sammanhanget. Du vill få det till att det handlar om att svälja mygg och sila kameler, som jag tolkar dig. Men med det synsättet så ska brott bekämpas efter straffvärde. I klartext: Om något grövre brott begåtts ska inga andra brott bekämpas förrän det grövre brottet är uppklarat. Alltså så länge det finns ouppklarade mord ska alla andra brott inte ges några resurser.
En kamera är även ett skydd. Det finns inget att hämta för en åklagare från en sådan här övervakningsfilm, om du inte beter dig. Läktarkulturen berörs inte av det här, som jag ser det. Det fina med det med kamera är att den även registerar beteendet hos folk med gula kläder. Så jag välkomnar faktiskt kameraövervakning av ståplatserna i CC. Kan bli hur nyttigt som helst.
Om ni känner oro för "vad man kan och inte kan säga": Tror någon på att denna kameraupptagning på allvar kan användas att stävja klackars hånande av spelare och domare och varandra? Vi vet ju att gullandet och "bara mys-pys-trivsel" ligger på många slipsnissars agenda, på förbundet och runt om i riket.