Tar det ett steg längre, är tvärlat och snor @Mittzon’s post och ändrar bara siffrorna och texten. Hoppas det är okej <3
(Betyg 0-5 , 0 Uselt, 1 underkänt, 2 Godkänt, 3 Bra, 4 riktigt bra 5 Landslagsklass)
—
Myrenberg (1) har för mig verkligen inte nästan reagerat som jag trodde han skulle göra när han verkligen fick chansen att slåss om första spaden från dag ett. Anser inte heller att han tagit kliv i vad jag anser vara hans största svagheter. Det är helt enkelt underkänt.
Ignatjev (4) Ignatjew har stundvis under säsongen räddat oss totalt. Sen även det faktumet att han har stått i 39 matcher säger ju ett och annat. Hade med denna motivering kunnat sätta en 5:a, men tycker han (kanske förståeligt med belastningen) tagit ett litet litet kliv tillbaka från det att han blev go-to-guy.
Rissanen (2) inledde väldigt starkt. Han och 48 var anledningen inledningsvis till att vi ens hade en chans att vinna matcher. Men det känns som att han verkligen tappade enormt efter halva säsongen.
Kokkonen: (3) Håller med @Mittzon i sin förklaring, men jag väljer att se en defensiv back som inte syns mycket, är en bra defensiv back.
Öhrqvist (2). Jag gillar Öhrqvist, och jag tror att han har en framtid här. Men han måste verkligen få bukt med sina svaga sidor. Det är mycket i spelet, såsom beslutsfattande och rent spel, som är för valpigt. Hade förhoppningen att Mange skulle kunna låsa upp dessa detaljer, men icke. Ge Hävelid möjligheten att göra det.
Noren (1) inledde jävligt starkt, hade lite av en wow-känsla runt sig. Sen kom skadan, shit happens, och man förväntade sig en mindre nedgång i kvaliteten. Dock kom han tillbaka och såg duglig ut, för att sedan nästan spela emot Linköping när ryktena om Örebro kom ut.
Lennström (0) Här måste det ske en omställning deluxe om jag ens kan räkna in honom nästa år. Mer behöver inte sägas.
Jo Myrenberg (2) Jonathan är svår för mig. Finns jävligt mycket hockey i honom, och jag är helt övertygad om att han kommer att bli en klassback. Det höjer betyget då man kan se det av och till. Men betyget skulle kunna vara 1:a då han krånglar till det stup i kvarten.
Bernhardt (1) ställer till det för mycket och är som @Mittzon är inne på på tok för dålig på rören. Hade kunnat vara en 0.5, men höjs av poängen en gnutta.
Martin: (1.5) Föll av ett stup när han inte fick ha Fantenberg bredvid sig, för han var nog bannemig den förlängningen jag var mest taggad på. Det har blivit bättre efter Fantenbergs återkomst, men man kan verkligen inte vara så beroende av exakt vem man spelar med.
Kovacs: (4) Kovacs är i mitt tycke en av ligans absolut bästa spelare. Man märker t.o.m. hur andra lag anpassar sina BP för att spela mot just honom. Det säger ett och annat. Hade fan varit en 5:a om det var lite mer utspritt mellan PP och 5v5, även kanske om han hade fått bort vissa av “dumheterna”, men en del av mig älskar det. Det behövs sånna spelare i SHL.
Bakke: (3.5) Jag följde Bakke stenhårt i HA, och vill faktiskt klappa mig själv på axeln som inte följde med i folks oro för hans fart. Tycker han har anpassat sig riktigt bra i ligan och jag är riktigt spänd på vad som kan komma från honom framöver. Väldigt viktig förlängning.
Hofbauer: (1) Håller med @Mittzon till punkt och pricka. Behöver inte säga något mer.
OJ: (1) Var lite av ett frågetecken inför säsongen varför vi signade Oliver. Det kändes egentligen bara som att vi försökte ge igen på Timrå för Genborg, men vi värvade en spelare de inte ville ha kvar. Känns som ett enormt frågetecken framgent? Vad är tanken här?
Ljungh (1) har tyvärr haft en för stor drop-off, men verkar ha varit en av Håkanssons favoriter, vilket jag kan förstå. Ljungh står för mycket saker som säkert går hem stenhårt hos en tränare. Skulle behöva ses som en 3/4th line center framöver.
JJ (2) Känns som JJ varit skadad hela säsongen, vilket han inte har. Därav ändrar jag inte ens betyget från “mallen”
Zion (2.5): Inledde direkt svagt, väldigt svagt. Men tycker att man ser i Zion att det finns jävligt mycket hockey när han får spela i rätt typ av kedja. Ska givetvis inte ens nästan vara i närheten av checking lines. Utan bör ges utrymmet att vara en kreativ spelare.
Ehn: (1.5) Här håller jag inte med @Mittzon. Ehn har vi sett vad han kan göra, men vad vi och ledarteamet verkar ha fått om bakfoten är att Ehn inte ska ha ett C på bröstet, kanske ett A men inte mer. Det är tydligt att det har lagt en tyngd på honom. Sen att man inte splittrat på honom och Ljungh är ju problematiskt, då ger man inte ens det chansen att lyfta.
Karlström: (2) Sett till priset, inte godkänd. Men jag tycker att man ser grejer i Karla och han känns som en spelare som inte ger sig i första taget. Värvades skadad och jag tror att han har dragits med det hela säsongen och slagit upp det på nytt. Håller tummarna för en bra utveckling nästa säsong.
Södergran (2) Sett till mina förväntningar så är Södergran klart godkänd. Elie Light.
Shore (3) Har varit nyckeln till att låsa upp Vrana, ser man till inledningen på säsongen så är det en 2:a, men andra halvan är en 4:a minst.
Vrana (3) Inledningen är faktiskt en 0:a, men från och med en ¼ av säsongen tycker jag att han är vår bästa spelare sammanlagt. Fått påtok förmycket skit från både supportrar och tränartrion. Nästan inte nådigt i min bok.
Larsson (X) tänker inte bedömma honom på några enstaka matcher. Avvaktar med det till nästa säsong.
Rattie (0) för jävligt ont i hjärtat. Men tyvärr, blir man skeppad är det underkänt.