Tack för bra och spännande referat!
Skulle dock gärna vilja be om lite tydliggörande kring detta om Leier.
Hockeytröjan Taylor Leier enligt Arla: Blir bättre för varje dag. Intensiv, kylig med puck, bra öga, också lyhörd för kritik. Är tydligen riktigt taggad på att presentera i SHL som för honom ett ett steg upp och en möjlighet/uppgift han har stor respekt för. Kommande Utropstecken!
När jag läser detta får jag känslan av att han inte imponerat tillräckligt mycket än. På sin höjd kanske han är en oslipad diamant. Min känsla är lite att läsa en mäklarannons med objektbeskrivningen ”den händiges dröm”. Dvs ett huset är ett ruckel men vi vill sälja det ändå.
Vill inte förvränga nånting. Och jag ser ju vad det står. Men jag tycker orden ger utryck för tolkningar. Tolkningar som att han inte är redo för uppgiften än (bättre för varje dag). Samt att han vill prestera betyder inte att han kommer prestera.
Kommande utropstecken klingar dock mer positivt, men utropstecken kan man bli för olika prestationer. Jag hade gillat nått mer konkret som ex ”kommande shl-stjärna” eller ”kommande poängmaskin”.
Jag överanalyserar förmodligen. Men jag är lite skadad av klyschor och kommunikationsstrategier. Sen är det alltid svårt att tolka citat i text. Ofta enklare att tolka budskapet när man hör och ser personen som förmedlar det.
Vad var din känsla kring just det Arla sa om Leier? Är han genuint positiv kring honom? Eller vill han dämpa förväntningar?