Jonteman Bara av intresse, vad är det med Östmans ledarskap som du har invändningar emot som en annan tränare skulle gjort bättre?
Personligen har jag nämligen svårt att se en annan tränare göra det bättre med det material vi har i dagsläget. Givetvis kan jag tycka vissa kedjor komponeras lite märkligt, men det är ju ärligt talat mest detaljer i sammanhanget. Vi saknar lite kvalitet på backsidan och på centersidan. Annars tycker jag Östman skapat det där lugnet som jag saknat väldigt många år. Det har känts som det varit panik efter förluster, nu är vi mer på banan och tuggar på. Vi kan även hämta in underlägen i matcher, i många år kändes det som det var totalkört om laget hamnade i underläge. Sett till antalet nollpoängare är vi rätt bra i tabellen, vilket visar att vi trots allt ofta är med i matcherna.
Matchen igår var såklart jävligt sur, men om Broc inte tagit en idiotutvisning hade ju utgången mycket väl kunnat se annorlunda ut. Matchen var jämn i mina ögon och kunde slutat hursomhelst.
Som jämförelse så ser jag i princip alla Leksands matcher också (bor i närheten och blir nästan så illa tvungen att följa med..) och jag måste säga de imponerar med att de har så individuellt skickliga spelare. Spelmässigt ser det ut som allt går på ren chans. Där känns Linköping betydligt mer konsekventa och att det finns ett system att hålla sig till.