Nils Jag tror att vår Stålman kommer ta tag i det hela hur än det går i serien
Jag tror också att Stålhammar har all ambition ta tag i detta med hög energi och full kraft. Hur det går i slutändan beror nog mest på två saker.
Dels att det genomförs en 100% ärlig och så objektiv analys som möjligt av läget just nu i föreningen. Vad fungerar väl, vad fungerar mindre bra. Vilka beteenden, värdegrunder och åsikter sänker respektive hjälper verksamheten. Vad behöver åtgärdas? Det jobbet måste göras med hög integritet och utan att hänsyn tas till vem man är, vad man heter och hur man fått jobbet. LHC får inte ha som mål med verksamheten vara en ”skön plats där man tar hand om tidigare framgångsrika individer och deras vänner och anhöriga”. JFK tal poppar upp i tanken här ”Fråga inte vad ditt land kan göra för dig, utan vad du kan göra för ditt land”.
Det måste vara tydligt vad varje individ, anställd som ideell, har för uppgift och varför.
Där ligger Stålhammars andra utmaning, få med sig alla på tåget. Få bort allt och alla som inte är villiga vara med på förändringsresan.
Men jag håller med Nils. Jobbet är redan igång, Stålhammar har startat arbetet med att förändra och förbättra. Vad det får för konsekvenser och på vilket sätt återstår att se.