HNez Oavsett vad man gör, så hade det varit välkommet om man löser det ganska snart, vill att vi har laget vi vill gå in i säsongen med, innan vi spelat klart våra försäsongsmatcher.
Nils NimaVonSlätta Jag tror som Nils att Gallo kan göra ngn liknande säsong som förra (dock inte fler mål). Grämer mig fortfarande att vi släppte Ikonen förra året. Tyckte kedjorna var bra balanserade innan han lämnade och han o Gallo var stundtals hetast i laget. Ja jag håller med dig att det var ett jättestort misstag att släppa Ikonen till Färjestad, för visst var kedjan med Gallo - Strandberg - Ikonen riktigt vassa när de spelade tillsammans. Gallo behöver en bra lekkamrat bredvid sig för att kunna producera ännu fler mål. Strandberg funkar riktigt bra med bra vingar bredvid sig, så det är nog inte hans fel att man inte satt ihop rätt spelare tillsammans med honom. Så skyll inte på Strandberg när man inte lyckas match honom med de rätta vingarna.
[raderad] Sorry guys. Vad jag hör ska Jean-Sebastian Dea spela i KHL…… Ingen Malte och ingen Dea. Vem ska det bli
Lukkinen [raderad] Wow, om det stämmer. För mig är det helt obegripligt att någon fortfarande kan välja att gå dit.
[raderad] har också hört idag att det inte blir hännikainen. Börjar tro faktiskt att det bara kommer in en billig bredd.
Nils Jag hoppas på Jean-Sébastien Dea ända tills jag ser att han kritar på för något annat lag. Jag tror inte att han drar till KHL, det är ju paria för de Nordamerikanska länderna. Men har vi otur kan det bli något lag i Schweiz eller något annat lag på kontinenten. Så nog tror jag att vi har en stor chans att se honom här där flera av hans vänner spelar.
East Nils tror att du får tänka om där. Gå in på KHL lagens sidor, jag tog snabbt 4 lag och hittade bara där 10 spelare från Nordamerika. Skulle inte bli förvånad om man kommer upp i 35-40 om man går igenom alla, kan säkert vara fler.
Metallica Lukkinen För mig är det helt obegripligt att någon fortfarande kan välja att gå dit. De får väl duktigt betalt och saknar samvete.. Väldigt trist men som sagt man har sett flera nordamerikaner välja KHL på senare tid. Förkastligt såklart. Jakobsson får dunka in 1+1 på Tyler Ennis helt enkelt.
LohmanderS Får känslan av att vi inte får in någon sista rejäl spets, vilket innebär att vi går in i ännu säsong med ett stort hål i truppen, kanske två då jag tycker att vi hade behövt en till toppback.
HNez Nils Jag hoppas Känns lite dumt att hoppas på en spelare, som ryktas till KHL, som endast lyfts som ett namn här.
East LohmanderS om det finns någon toppback? Jag tror att man verkligen letat efter en topp forward och verkligen väntat in Strömwall. Dessutom många lag som söker spelare till kedjor högre upp. Tidigare har man kunnat vänta in NHL camperna men förra säsongen blev motsatsen till andra säsonger. Hur som helst väntar jag hellre än tar in något bara för att, någon bredd är vi verkligen inte i behov av