Slottsvakten
Jag tycker att Örebro uppgraderat genom att diversifiera laget och man har adderat något man saknat. Den stora frågan är om Ludvig Larsson kan axla rollen Abols hade men i övrigt är laget verkligen ersatt. Linus Öberg av Lekkerimäki och Näkyvää av Johannesson. Samuel Johannesson var kanon i ett bedrövligt Brynäs förra säsongen. Dessutom får man två första backpar med en rightare och en leftare. De spelar Holm-Berglund och Rissanen-Johannesson tror jag. Om dessa fyra spelar som förra året är det bästa topp fyra backarna i hela SHL som helhet. Dessutom tre backar i Holm, Berglund och Johannesson som kan spela PP och sedan byter man Johannesson mot Rissanen och du har boxplay.
Sedan kedjor, nu förlorar de nog Leo Carlsson och tror de räknat med det sett till vad de värvat. Får de behålla honom har de ett guldlag på pappret dock.
Bromé-Leino-Lekkerimäki
Här kan mycket väl Ludvig Larsson få spela också men tror deras andrakedja blir
Glen G-Larsson-Larsson
Den vill inte många möta, både Glenn och Emil Larsson i samma, det kommer göra ont och de kan dessutom göra poäng.
Jag tror likt ovan att Örebro ser just nu riktigt bra ut när man dessutom vet att Enroth är minst lika bra som Högga.
Vi hade varit där också om vi haft en back tre och fyra som var på samma nivå som Örebro men det har vi inte. Inte ens nära, hävelid kan komma dit men kommer inte prestera så hela säsongen som det alltid är med juniorer.