Jag får noll puls av värvningen av W.W-K. Känns som en lorentzon 2.0. Hans meriter är att han har en pappa som gjorde mål med en träklubba från rödlinjen och att han nosat på a-lag spel hos oss innan. Den har han spelat i ligans defensivt sämsta lag i två säsonger och varit lagets minst spelförande back. Ser inte på nått sätt att han bidragit till Ikos framgångar.
Inget ont om honom. Han kan nog bli bra. Nån annan stans. Men jag tror inte miljön är rätt för honom i vår klubb. Ser heller inte den röda tråden i denna värvning? Vad vill man att han ska tillföra i spelet vi ska stå för? Vilket spel ska vi ens stå för? Hur har man ens gjort analysen av att hans spelartyp behövs? Vad ska han ha för roll? Hur ska han utvecklas hos oss? Jag har så många frågor …
Varför dumpar Iko honom? Hur lågt har vi egentligen sjunkit i näringskedjan? Vad händer om fanta eller hävelid går sönder?
Kan inte heller säga att något rykte om bäckman gör mig så munter heller. Vil såklart inte se honom någon annan stans. Men vill heller inte att man ska hoppas på honom. Den strategin har misslyckats så många gånger förut.
Fan nu gäller jag upp nått starkt och går och lägger mig.