Lokalpatrioten
Nej det innebär att jag som är internetkrigare trots att jag varit på tre bortamatcher och endast missat att vara i SAABen tre hemmamatcher som jag sett på tv i efterhand, kan ha två tankar i huvudet.
Jag delar åsikten att ordningsvakterna i Linköping behöver ses över, dessa saker måste LHC se över absolut.
Det är dock värre med alla stolpskott som bär balaklavor med LHCs logga på, inget LHC vill vara en del av likt Stålis sa i corren. Dessa oerhört töntiga pajasfasoner ska lagföras av polis i den mån de är lagbrott och dessutom stängas av enligt gällande regelverk. Helst genom punktmarkering från Polis enligt samarbete med LHC och gärna med utökad kameraövervakning på ståplats och i barerna. Alla dessa som ”gör massor för ståplats men lever ut lite för mycket” vilket är ett pinsamt uttryck för att utföra kriminella handlingar och rent ut sagt förstöra för LHC ska stängas av och lagföras. Svårare än så behöver det inte vara. Hårda ordningsvakter och poliser som punktmarkerar har inte växt fram bara sådär utan det är för att det finns dessa hjärndöda idioter som väljer det här agerandet.
Sen vet jag att Oskarshamn också fått problem med ”supporters” i balaklavor sista året. Vi får se vad utredningen ger där.