Junland spelar alltså mest och klockar 23:16, stabilt. Fan att Fanta blev skadad alltså.

Mattå gjorde sin bästa insats hittills iaf. Vilket inte säger ett skit egentligen. Men slagsmål och assist. Går väl inte begära mer. Synd bara att det tog 17 matcher innan han gjorde en okej insats.

När man börjar sudden i 3 mot 4. Varför sätter man Junland på isen? Långsammaste personen på skridskor. Tänker att i boxplay funkar kaptenen dugligt men i 3 mot 4 behöver man vara ytterligare rörlig, räcker inte att placera sig hyggligt.

Nu avgjorde det väl inte matchen men åtminstone jag höjde ett ögonbryn över det när man skulle börja förlängningen.

Jordfräs Junland får för mycket istid i alla möjliga situationer. Får hoppas Montén kan påpeka detta för Östman verkar ha blivit rejält hemmablind där.

Spelaren med sämst +/- i laget som dessutom innehar den långsammaste skridskoåkningen av alla behöver inte konstant spela mer än alla andra i varenda situation.

Jordfräs Matchcoachingen hos oss är åter kass.

Satt innan förlängningen och undrade om lagets med råge mest orörlige spelare skulle få speltid när det finns oceaner av is att åka på och täcka av.

Tyvärr blir man inte längre förvånad bär Junland spelar under förlängningstid.

Alltså, vad fan. Är det allt vi får? “Lite irritation”.

Stora irritationen efter tunga LHC-tappet: “Upprörd” – Corren

Fan. Jag vill läsa om att Östman försöker sparka in dörren till domarrumet högröd i fejset, efter att han under presskonferensen utsett domarduon till inte enbart jordens mest korkade domare, utan jordens två mest korkade människor.

Sedan vill jag som mest se detta omvandlas i en jävla revansch i nästa match. Tyvärr får jag nog inget. Ett LHC i nästa match som snackar om revansch men som kommer ut i första perren med nedbajsade blöjor.

Och så klart, som vid denna tidpunkt tidigare säsonger. Jag vill se Pajen få foten.

Stark första perre av Cluben, sedan avtog det en del men avgörande var ju de förbannade domarna, Sämre än Sjöqvisten till och med och det säger inte lite…

Jocke Hade precis kommit ned i varv, vilopulsen var tillbaka, så fick du mig att läsa den där artikeln.

– Hela situationen var olycklig. Lenc ska inte skjuta där, men hörde inte slutsignalen och rådet jag kan ge är att skruva upp volymen några decibel i arenan.

Finns det någon mer hånfull och osympatisk människa än Roger Rönnberg.

Får väl återkomma om en stund igen. Kan eventuellt slå sönder något under tiden.

Noterade att klacken hann riva av en:

“HO-HO-H*RUNGE” mitt under all hets i slutskedet av matchen.

Måste tyvärr medge att den fick mig på gott humör. Där och då gjorde den sig rätt bra. Kanske är man en hemsk människa. Men den har ändå något.

Metallica Håller med helt och hållet, tyvärr. Ibland blir man extremt upprörd och kokar av ilska under match och blir sugen på att stämma in i denna ramsa. Kan hålla med om att den var överutnyttjad i inledningen av säsongen men när “all hell breaks lose” och bägaren rinner över för en så är den tilltalande.

Själv blev jag så förbannad över domarinsatsen och blev som mest taggad när jag hörde denna ramsa under sändningen! Den måste få tillåtas, men inte vid varje utvisning, det är för överdrivet. Bara när man är som mest förbannad.

Tycker det är en rolig och fyndig twist på hu hu hudacek

sopalb Lite roligt måste man få ha 🙂 tror lukkinen backar mig med alla öknamn han har på allt och alla

Ser ut som att LHC hade bättre corsi än Frölunda åtminstone. 54.17% med skottförsökens fördelning på 39 vs 33. Är det Montén-effekten?

Det är väl ganska få matcher i år vi har haft övertag där. Utan alla box play vid helt fel tillfälle hade man nog kunnat ro hem denna match.

Någon som vet vad som händer bakom båset efter matchen vad som föranlädde att en gubbe skall ha spottat mot deras matrialare?

edenbrah som @Lokalpatrioten skrev tidigare.. Frölunda blir grisigare och grisigare ju mer underläge dom hamnar i, känns som en medveten strategi psyka som minst och få med sig utvisningar som bäst. Jag brukar försöka undvika att skylla förluster på domarna, men den här gången är det under precis all kritik. Det är förstärkningar å det grövsta från FHC sida, det är en spearing som borde lett till GM som släpps. Sen situationen efter full tid… visst kan man hävda Jeppe borde sansat sig, men i ett sånt läge förstår jag att han markerar. Det var dessutom inte en crosschecking utan en handske i typ bröstkorgen vars effekt förstärktes rejält. Man skjuter INTE på en målvakt sekunder efter avblåst. Släpp situationen helt, eller utvisa FHC-drägget 2 minuter för unsportsmanlike behavior om nu Jeppe måste få En tvåa.

Hörde två FHC supportrar snacka i en paus och dom uttryckte att ”vi får verkligen med oss utvisningarna den här matchen, konstigt att LHC inte får med sig några”.

Det säger väl allt!!!

Det räcker inte med att be om ursäkt domarna! Inte på långa vägar!!!

Niklas_H Han påstår ju att han är helt oskyldig eller nått. Tror inte att en medelålders pappa bara spottar på något för absolut noll. Synd att det inte fanns något längre klipp en det som finns.

Skulle det vara så att han nu gör detta så är det jävligt osmakligt av någon som skall representera en klubb i SHL.