Skala aldrig potatis. Det är en av de tråkigaste sysslorna när det kommer till matlagning. Inte ens när ni gör potatismos. Det blir inte det minsta sämre! Kalla moset för ett “rustikt lantmos” när ni bjuder gäster.
Life hack-tråden
Fortsätter på mattemat. Pressa vitlök med skalet på. Skalet fastnar i pressen och westen åker igenom. Slipper man stå och pilla med dom fanskapen nästa gång man ska bjuda på bolognese och bourgougne.
Om du har toapapper av dålig kvalitet, vik det minst dubbelt innan du gnuggar aktern ️
Trött på avslagen läsk/mineralvatten? kläm ihop flaskan innan du sätter på korken så det inte finns en massa tomrum med luft inne i förslutningen. Kolsyran håller mycket längre.
Detta är inget larv, det funkar ta mig fan: När ni åker Qick eller annan elscooter så är det en ganska obehaglig upplevelse att åka på kullersten. Hela kroppen och huvudet bara skakar och vibrerar. Ställ er på tå så kommer detta obehagliga skakandet att reduceras till nästan noll. Misstänker att det är elasticiteten i hälsenan som fungerar som stötdämpare men det är bara en killgissning. Funkar gör det iallafall!
Trött på att koka vatten varje gång du gör pasta? Koka några liter i början av veckan och frys in till senare.
- Redigerad
Lukkinen Om du har toapapper av dålig kvalitet, vik det minst dubbelt innan du gnuggar aktern
️
Finns inget värre än när pappret går sönder och fingret slinker upp i tarmen. Jag ska testa ditt life hack framöver!
Se över vad du betalar för bredband och TV. Är det inte nytecknat är det inga skuggor att ändra abonnemangen samtidigt som man kan gå ned i pris.
Ringde in och nämnde att bredbandet såg dyrt ut och det stod om någon kampanj (som jag tydligen inte kunde ta del av). Men vips så kunde de ändå lägga in en rabatt för det månadsvis.
Dessutom helt onödigt med något annat än det billigaste basutbudet av kanaler för TV om man typ enbart streamar sport å serier.
Svårt att välja vilka färger man ska ha på sina strumpor? Bygg en stor jävla dosett att ha olika strumpor i.
Metallica jag gjorde samma sak, men hotade att lämna nuvarande leverantör till förmån för en annan. Fick bättre uppkoppling till lägre pris på bredband, samt ett TV paket gratis i 12 månader. Nöj er inte med standard-deals och byt ibland.
Samma princip gäller med banker.
Kjeppkinesen det ända (fniss fniss) värre är om man torkar någon annan i röva och så går pappret sönder. Är det starten på en fight eller foreplay, liksom? Lika oklart som Brynäs värdegrund (1 öl till den som hittar den på nätet)
- Redigerad
Saxar detta, inte ens roligt
//admin.
PersonligaPersson Det låter som en bra deal. Som sagt väldigt värt att upprepa det en gång om året eller varannat år.
Tycker du cmore är dyrt? Fulstreama skiten.
Detta är ett riktigt och bra!
Om det svider i plånboken, så har Hemköp City en grej som heter “Gårdagens bröd” där de säljer av färskbakat bröd från gårdagen till skampris. Du kan få t.ex. en påse bullar för 10kr.
Ska du åka tåg på sträckan Stockholm - Göteborg men SJ tar hutlösa priser?
Kolla in Flixtrain istället. Inte lika bra standard som SJ:s tåg samt mycket färre avgångar, men oftast MYCKET billigare.
ToR för mig kostade 370 kr istället för SJ:s 800-900 kr senast för samma sträcka och i princip lika lång restid.
Släng alla strumpor du har och köp på dig så du endast har likadana strumpor. Huvudvärken med att para ihop dom efter tvätt är borta
Om du kör bil så ge fan i att stanna vid rödljus/stoppskyltar. Går snabbare då
När du ska ta ut pengar från bankomaten så skiter du i att själv ta ut cash. Slå ner den som tar ut pengar framför dig och ta de pengarna istället. Sparar inte bara tid utan även pengar