Bowmore Nu gissar jag bara men skulle inte bli förvånad om man har flyttat en lördags-hemmamatch till idag för att det är något annat evenemang inbokat framöver. Edit: Är ju GES inbokat i Saab Arena Lördag 15 Oktober så är väl den matchen som är flyttad som det verkar då det är bara LHC och Skellefteå som inte spelar då.
jg Blir tufft ikväll. Risk att laget är lite “fat and happy” när det såg lite bättre ut i örebro än under försäsongen. Vi vet att tuppkammen växer fort i detta lag och att man snabbt blir lite självgoda. Jag tror på 0-4 efter 1 period innan SAIK slår av på tempot och det slutar 2-5 då vi “vinner” andra halvan av matchen, något vi “tar med oss”… Blir att omedelbart sätta ett jinx-tips!
Sillen jg Vi vet att tuppkammen växer fort i detta lag och att man snabbt blir lite självgoda. Tänker osökt på en ”vän i laget” senaste säsongerna som brukade säga efter en bra match att ”nu är det garanterad förlust i nästa match eftersom vi tror vi är världsmästare…” 😟
Metallica Lukkinen Tisdagsmatcher suger över lag och absolut ingen njuter av att se SKANK åka jättefort fram och tillbaka och fuska med sina byten. Haha detta fick mig garva till. Imponerande ändå man inte får till en ynka hemmamatch under hela försäsongen och sedan toppar detta med att som enda lag i hela ligan pricka in en tisdagsmatch som hemmapremiär, när inget annat lag (utöver SAIK givetvis) ska spela. Är det Brynäs-mössan som lägger LHC:s spelschema eller gör man allt man kan för att minska trycket på biljetterna.
Sillen Metallica Haha detta fick mig garva till. Samma här, man behöver verkligen skäl att skratta som det ser ut i världen just nu, så tack @Lukkinen för att Du roar oss på Bullen 😃
Sillen Anonymous6 Ränta, drivmedel, el, krig, inflation, matpriser….. Nej, blir till att gå på så mycket hockey som möjligt för att förtränga verkligheten ett par, tre timmar. Å andra sidan kanske den ”verkligheten” blir nog så deprimerande…
Heleuuuka Jag har fast elpris på 43 öre/kWh och 1,23% i bunden ränta i 4 år till så jag slog till och bjöd med 4 polare på matchen ikväll. Vi 5 var mot skank förra året och då blev det torsk med 0-4 så är kanske ett dåligt omen. Jag håller ändå hoppet uppe om att man bygger vidare från dom 2 senaste matcherna och driver lite mer eget spel. I värsta fall får man väl ta en tröstburgare i nya flott express och vröla lite på sjökuk
Hockeytröjan Blir återigen riktigt sur på Corren. Vafan ger det att skriva att det är lite folk på matchen innan matchen har spelats!? Ska försöka att inte repetera ovanstående inlägg exakt men håller med om att det är förjävla dåligt. Folks köpbeteenden kanske heller inte är att köpa biljetter till en rätt trött tisdagsmatch med flera veckors varsel. Vafan!? Alla vet ju att det finns biljetter kvar även om man dyker upp efter nedsläpp. Jag har flera kompisar som köper biljettpaket med olika respektive kompisgäng typ nu, eller senare när de ses på stan.
exile82 Hockeytröjan Blir återigen riktigt sur på Corren. Vafan ger det att skriva att det är lite folk på matchen innan matchen har spelats!? Ska försöka att inte repetera ovanstående inlägg exakt men håller med om att det är förjävla dåligt. Dra in ackrediteringen diiiiwekt!
Heleuuuka Hockeytröjan corren har sämre taktkänsla än pontiak på @Kjeppkinesen fultjack. Har man läst något i corren angående LHC som vi här inne inte diskuterat 3 månader innan? 100 spänn på att det blir torsk idag och att bergsten vill se en värvning av grimaldi imorgon för att stärka offensiven.
Franckie Burns Fan vad tråkigt att läsa om den förväntat låga publiksiffran. Även om spelarna är välbetalda fullblodsproffs spelar stämningen roll för adrenalinpåslag, skärpa osv. Det här är så klart mycket välkommet för Skellefteå.
Schwartzen PuckOut då får vi se om första kedjan kan skapa något vettigt denna match, annars måste de säras på & snälla spela Sjöström istället för schira
alfie Vore gött med en jävla massa PP idag! Tror det kan ringa rejält för oss där om vi får några chanser