Att man säger att det vänder snart tyder mest troligt på att man verkligen tror att det kommer vända baserat på följande
- Laget innehåller tillräcklig kompetens och kunnande
- Gruppen fungerar fortfarande
- Ledarskapet fungerar
- Man anser att laget är inne i en svacka
Dock tror jag Mård har begränsad insyn i gruppdynamik etc varför hans ord knappast väger tyngst.
När det går dåligt för ett lag vill man gärna trivialisera orsaksgrunden vilket jag anser att man gör här på forumet emellanåt. Dessutom verkar det som vissa personer på fullt allvar tror att inte Hemlin och Helber jobbar för Clubens bästa och är lika måna som vi fans om att få laget på fötter igen. Exakt vad har de att vinna på att LHC missar sluspel?
Att tro att Hemlin och co är så prestigefulla att de inte skulle avsätta en tränare om majoriteten av spelargruppen ogillar denne låter i mina öron otroligt och tämligen konspirationsteoretiskt. Klart som fasen att Hemlin håller örnkoll på hur spelargruppen fungerar tillsammans med dess ledarskap.
Att vissa medarbetare inte gillar en chef är mer standard än undantag på en arbetsplats och knappast skäl till att byta ut vederbörande. Om en chef saknar förtroende hos en stor del av medarbetarna (säg + 30%) är det dags att fundera över att agera. Om en majoritet av medarbetarna inte tror på grundidé och arbetsupplägg är det inget att tveka om.
Är övertygad om att Hemlin klarar att fatta korrekt beslut ifråg om ledarskapet framöver om nödvändigt. Att jag är övertygad beror på att jag träffat honom personligen och diskuterat ledarskap och teamuppbyggnad.