Sillen Det som hände med Gustavsson var ju en unik händelse, kan inte minnas att en liknande situation har uppstått tidigare (med en målvakt som hoppar av tåget alltså). Rekryteringen av Rynnäs var ju inget annat än en skam för ledningen, hur man kan ta in en målvakt på det sättet med vetskapen om hur otränad och kass han var vid tillfället i något slags 1/1000 odds att han skulle kirra biffen ändå. Jag såg inte heller Lundström som en flopp i sammanhanget utan tyckte bara synd om grabben, axla det ansvaret och pressen i ett lag som var i förfall. LHC förstörde hans karriär i den meningen, enligt mig.
Om Högberg (ta i trä) skulle bli långtidsskadad är jag övertygad om att man tar in en kompetent och erfaren målvakt som kan dela ansvaret med Myrberg. Jag ser det inte som att man satsar på Myrenberg och således kan han inte floppa (lite samma argument som Schira).
Matteau är nog den jag tror kommer floppa, vet i och för sig inte vad jag ska förvänta mig av honom så blir lite motsägelsefullt i den bemärkelsen. Värvas man in som ersättare för AJ kan förväntningarna inte vara överdrivet höga.
Hoppas och tror Hävelid kan ta flippmackan, likt Elmer Söderblom i Förlunda under föregående säsong. Topp fyra-back mot slutet av säsongen ser jag inte som en omöjlighet (sorry junis du får göra plats)