exile82 Charliejfz Rättvist att DIF får kämpa om SHL platsen. Yes, jag håller med! De har varit katastrofala hela säsongen, och lagt många många miljoner på förstärkningar. Någonstans är det väl karma att de trots en uppryckning på slutet får spela kval. Den skadeglade i mig hade väl tyckt att det vore lite kul att Malmö fick kvala också, men men…
Charliejfz @"exile82” Svårt med Malmö… Hade det inte varit för derbyn och intäkter så hade jag hållit med 😟
Hockeytröjan Charliejfz @"exile82” Svårt med Malmö… Hade det inte varit för derbyn och intäkter så hade jag hållit med 😟 Känner igen det där från förra året. Hela livets hatlag står där på ravinens kant.. Och jag inser ännu en gång att jag hatar Brynäs mer. Och de största förlorarna på att HV åkte ut är vi. Kunde njuta endel - Men inte fullt ut!
Kjellman Nej nu ska vi vinna detta och ta oss till slutspel. Väl där kan vi få rådäng med 7-0 två matcher i rad, men det är dit vi ska.
Heleuuuka exile82 nej, är det inte talang eller något annat att se på ikväll? Tur grabben tycker att zambonin är lika spännande som själva matchen…..😁
Slottsvakten Såg att någon nämnde överkörningen i den uppstyckade Brynäsmössanpema-matchen runt Lucia. Den matchutvecklingen kommer vi inte vara med om igen. Den gången saknade dem deras stora spelfördelare Fredrik Olofsson och hade inför återstarten gjort det ytterst dåliga valet att slänga in Risiga Cannata istället för kompetenta Juel. Ikväll är både Olofsson och Juel på banan. Högberg måste vara monster idag.
Heleuuuka Slottsvakten samtidigt är Karlqvist tveksam och den kedjan är knappast seriens hetaste längre så jag håller hoppet uppe. såg att man passerat 6000 sålda, kul med lite tryck en vanlig torsdag mot ickedickedoa! Nu är det upp till spelarna att göra sitt!
Rob Heleuuuka https://www.oskarshamns-nytt.se/manfall-pa-ik-oskarshamns-traning-i-dag-daniel-muzito-bagenda-hjalptes-av-isen/ Låter nog som både Samuelsson och Karlkvist med största sannolikhet kommer till spel. Cannata definitivt borta och detsamma gäller nog Daniel Muzito-Bagenda, återstår att se om Johan Johnsson kommer till spel. Backen Philip Samuelsson, som fick en puck på käken förra veckan och därför lirar i heltäckande visir, deltog inte på träningen. – Han vilade i dag. De kikade på hans käke på ett planerat återbesök. Forwarden Patrik Karlkvist var inte heller med på träningen. – Han vilade i dag. Där är det inga konstigheter.
Metallica Gordon ska vara på plats, LHC-halsdukar ska delas ut till alla, vi kan gå mot en play in-plats, Oskarshamn har skadebekymmer.. Allt pekar åt rätt håll egentligen. Given sunkig plattmatch med andra ord? Ska se matchen på plats iaf. Kom igen Cluben!
Heleuuuka Rob aja, det är iaf inget som skrämmer mig sett till dom senaste prestationerna. Då är nog FBK, Leksand eller Skellefteås offensiv mer imponerande! Nu går vi för slutspel, känns som vi på riktigt har en chans för första gången dom senaste 3 åren.
Slottsvakten Formtabellen senaste halvan av säsongen talar ju för att vi har chansen att knipa playin plats. Inte för vår form, utan sett till det motstånd vi har kvar att möta.