HNez

Där har vi ett riktigt bra lag!

Jag är också inne på att Little borde lira i top två. Nu när besvikelsen har lagt sig över hans föregående säsong så är jag övertygad om att det bara var en plump i formprotokollet. Med bättre lekkamrater och mer tid i anfallszon så kommer han mer till sin rätt.

Jag skulle kunna tänka mig att se Maxwell som tredjecenter och Ehn som en jobbig centertank i fjärde.

Hur man än vrider och vänder på konstellationerna så kittlar det. På pappret så kan det knappt bli dåligt hur man än gör.

Tittar man på Littles offensiva uppsida så ska han ju lira i en andrakedja. Inget snack om saken. Tror också han kommer att bidra lite mer än man faktiskt har intalat sig.

2 månader senare

Kjeppkinesen Maxwell som tredjecenter så får Ehn gnugga i fjärde.

Eller Ehn på en kant.. 🤓 Hur hade ni ställt upp laget med honom som vinge?

Gallo/Ny spets - Ljungh - Rattie

Ljung levererar mackor till Rattie som skjuter på allt. Gallo/Ny spets vinner puckar och stormar mot mål.

Broc - Strandberg - Russell

Strandberg levererar mackor till Broc som skjuter på allt. Russell vinner puckar och stormar mot mål.

Ehn - Maxwell - Törna

Stänger ner motståndarnas bästa spelare, och producerar en del framåt.

Hännikäinen - Bystedt - Costmar

Heineken hjälper ungdomarna, som förhoppningsvis tar fina kliv i år. Bystedt och Costmar eventuellt på ombytta positioner.

Extra: Ekmark/Weigelt

Om den nya spetsen istället blir en center, så får man fundera på hur man ska placera centrarna i 2a, 3e och 4e.

Hännikäinen - Ljungh - Rattie

Spets - Strandberg - Russel

Little - Ehn - Törna

Gallo - Costmar - Bystedt

jg

Håller med dig här. Beroende på vem “spets” är dock kan jag tänka mig rotera vänsteryttrarna lite.

• jg gillar detta

Stefan - Ljungh - Rattie

Bya(Little) - Strandberg - Russell

Heineken - Ehn - Törna

Gallo - Maxi - Costmar

(Bystedt, Ekmark, Weigelt)

Högga - Myrenberg

Fanta - Hulta
    Junland - Pitbull
    Nyberg - Hävelid
    Schira

Matteau - Ljungh - Rattie
    Little - Strandberg - Russell
    Hännikäinen - Ehn - Törna
    Gallo - Maxwell - Bystedt
    Costmar

Niklas_H

Det där köper jag rakt av! Möjligtvis byta plats på Nyberg och Fantenberg bara för att ge Hävelid optimala förutsättningar att etablera sig.

Niklas_H Håller med. När Little saknas inledningsvis så anser jag att man ska prova med Gallo tillsammans med Strandberg och Russell. Tror mer på det än den nya finnen faktiskt.

Gallo har rätt starka underliggande siffror som går att spana på i statistiktråden och det finns nog potential för fler poäng hos honom.

Spånar vidare på mitt inlägg i Silly-tråden (där jag spekulerade i huruvida vi faktiskt kan få se en ytterligare spelare in utöver Little) och sträcker ut hakan med detta:

Spets - Ljungh - Russell

Hultström - Nyberg

——

Matteau - Strandberg - Rattie

Fantenberg - Hävelid

——

Little - Ehn - Törna

Junland - Pitbull

——

Heineken - Maxwell - Gallo

Sjöström - Schira

Costmar, Ekmark, Bystedt m.fl.

Ifall Little är den sista så hade jag nog formerat så som tidigare skribenter här ovanför.

Spetskedjan: Little - Ljungh - Rattie

Biffkedjan: Matteau - Ehn - Russell

Krigarkedjan: Gallo - Strandberg - Hännikäinen/Törna

I år har vi ta mig fan ett riktigt bra försäsongslag. Jag sticker ut hakan och säger att vi kammar 0 st 0-poängare!

Högberg - Myrenberg

Fantenberg - Hävelid
      Nyberg - Hultström
      Junland - Pettersson
      Schira

Matteau - Ljungh - Rattie
      Hännikäinen - Strandberg - Russell
      Little - Bystedt - Törna
      Gallo - Ehn - Costmar
      (Ekmark, Weigelt)

HlinkaHlavac gillar att du har fanten och Hävelid som första backpar. Ser gärna att hävelid får spela med en “general” högt upp i hierarkin.

Frågan är ju vad du ska göra med Maxwell

exile82 Frågan är ju vad du ska göra med Maxwell

Finns inte plats för Maxwell, han får hitta en ny klubb eller sitta på läktaren.

Saknas möjligen en spets alla Rattie på forwardssidan men vad tror ni om dessa PP?

* Edit * Kanske ska motivera lite också.

PP1 - Har vi Ljungh som playmaker och Hulta som Point. Ljungh driver spelet med pass antingen upp till Hulta eller diagonalt över till Rattie som skjuter direkt. Hulta kan skjuta direkt eller lägga mackor in på mål där Matteu skymmer och står för styrning/returer, alternativt spela vidare till Rattie som skjuter. Little agerar bakom mål samt kan bryta in framför vid målvaktens vänstra stolpe antingen om han kommer med fart eller uppställt på pass från Ljungh. Kan också hugga på returer.

PP2

Strandberg är playmaker. Hoppas och tror att Hävelid här kan få ett litet genombrott som point men ställer ändå upp en extra back bredvid i Junland som har speluppfattningen och är fin på att lägga mackor in i trafiken. Mycket av spelet och avsluten kommer gå back - back. Ställer upp 2 stora tanks i form av Hännikäinen och Russel som pumpar in mot mål och ställer till oreda. Styrningar och returer i massor…

jg Det ser på det stora hela bra ut, tycker jag, intressanta pp-enheter. Jag hade satt ihop de såhär:

Pp 1- Ljungh, Hännikäinen, Matteau, Rattie och Hulta.

Pp 2- Strandberg, Russell, Little, M.Hävelid/eller Bystedt och Fantenberg.