Så otroligt tråkigt med Hävelid. Måste vara väldigt väldigt tungt att gå igenom detta nu när han är i en så viktig fas av karriären.
—
Även om forwards stundtals kan se trubbiga ut så tycker jag backsidan bör prioriteras av Jakobsson nu. Vi spelar Sjöström så fort någon blir skadad eller sjuk och det håller tyvärr inte.
—
Rattie har varit en besvikelse men jag ser inget annat än att fortsätta jobba och slipa där. Det behövs spelare som kan stänka dit pucken när lägen dyker upp. Tror inte han skulle gynnas av att gå ner i en lägre kedja utan behöver spela med bra speluppläggare och så mycket som möjligt i offensiv zon.
—
Klickar in på David Quennevilles profil och noterar att han bara är 173 cm. Dock redan 86 pannor trots ung ålder? Muskelpaket deluxe eller står det fel där? Brorsan är 186 cm men väger ungefär lika mycket…
—
Russell har sannerligen inte stärkt sina aktier inför kommande kontraktsförhandlingar. Jag gillar dansken men anar att det kan bli svårt att komma överens där. Malmö Redhawks nästa?
—
Tror faktiskt att samtliga med utgående kontrakt kommer lämna efter säsongen. Maxwell och Schira är ju no-brainers. Finnen och Dansken (två 100-kilosklumpar) tillför visserligen tyngd men har väl rent krasst producerat för lite för den lön de lyfter? Ekmark och Weigelt behöver utvecklas i en annan miljö (förutsatt att vi inte åker ur).