Hännikainen har en riktigt skön aura och skulle vi lyckas gå till åttondel kan han nog bidra där. Riktig köttröv som kärki men inte samma attityd, har förhoppning om att det kommer.

• [raderad]

HOCKEY glad att det inte ser ut att vara så illa som jag befarade. Försökte faktiskt leta upp detta för någon vecka sedan för att trycka upp de i ansiktet på er andra 😉. Jag skrev också att det skulle börja gnälla efter 7 omgångar, ska man vara ärlig så har det väl gnällts en del fram tills dess iaf.

… sedan var min stora oro att vi värvat för dåligt och syftade främst på Matteu,Hänni och att Rattie och fantenberg var något överskattade sätt till prislappen som det ryktades om. Bortsett från fantenberg så har väl resterande rekryteringar inte direkt varit fenomenala. Men kul att spelare som Bystedt kommit in och levererat och att Ehn/Schira har lyft sitt spel med 200%.

Bystedt för sig som en Sudden-light. Jävligt majestätisk för att vara så ung. Hoppas vi får ett år två med honom och att Hajarna väntar med att plocka över honom (lär inte hända).

Blott en match kvar för Ekberg nu. Vad säger ni? Förlänga eller släppa? Lutar åt förlänga, även om det skulle minska våra möjligheter att ta in en vass anfallare. Förläng med Ekberg, sälj av Maxwell och Matteu och ersätt med någon billig men stabil breddspelare. Tycker vi har tre rätt väl fungerande formationer nu. Vore kanske dumt att peta allt för mycket i dessa.

[raderad]

Verkligen inte menat att trycka upp det i ansiktet, tyckte du hade poänger redan då och för några veckor sedan kändes det verkligen som det skulle bli total sanning.

Den feta damen har inte sjungit än så låt oss se vad vi säger i jul!

Lukkinen Ekberg har ju dessutom kontrakt med Leksand. Man borde kunna förhandla fram en rimlig lön där. Leksand kan inte kräva med att vi betalar 100% av lönen.

De blir nog hellre av med honom än att bänka en spelare mot full betalning.

Nyberg - Hultström

Ekberg - JP

Fantenberg - Schira

Junland/Hävelid

Ger mig fan gåshud.

Heleuuuka Hännikainen har en riktigt skön aura och skulle vi lyckas gå till åttondel kan han nog bidra där. Riktig köttröv som kärki

Ja verkligen! Dåligt med det i damlaget dock. Pajen borde gå för klubblösa finskan Erna Husko. Riktigt grym på skridskorna dessutom.

Jag tror att det blir en förlängning med Ekberg. Corren skrev i en artikel att Fantenberg blir borta i ungefär 3 veckor till så tror man förlänger med Ekberg. Själv så tycker jag att Schira, Nyberg och Ekberg är bland de bästa backarna just nu.

Lukkinen Blott en match kvar för Ekberg nu. Vad säger ni? Förlänga eller släppa?

Optimalt tycker jag vore att förlänga lånet, kanske fram till första landslagsuppehållet? Ekberg har varit väldigt stabil de här två matcherna, men känns ändå lite överilat att värva för resten av säsongen (eller ännu längre à la Pajen).

Lukkinen Blott en match kvar för Ekberg nu. Vad säger ni? Förlänga eller släppa?

Förläng, som @Metallica påpekar borde det vara möjligt ”göra en Eddie” och befria Leksand mot typ halva lönen betald. Tycker Ekberg gjort det bra, inte minst med tanke på han var helt matchotrönad när han kom hit. Rejäl och stabil back.

Ndur

Ja, att förlänga lånet vore nog bäst om Leksand går med på det. Fantenberg är given när han är hel igen och Hävelid ska ges istid när hans rygg tillåter.

Ndur men känns ändå lite överilat att värva för resten av säsongen

Hävelid har ryggproblem. Han har inte spelat på en månad och ingen vet när han kan spela igen.

Så även när Fanta väl kan spela är det skört. Det saknas troligtvis fortfarande en back. Något ljumskproblem på Junland (som i ärlighetens namn måste spela lite mindre) eller en slumpskada på annan back så är man illa ute igen.

Nae. Värva in Ekberg och låt Sjöström spela med J20 när det är fullt.

Metallica Du har fan en poäng du med 😉

Säger så här då; är priset det rätta - förläng! Stabil kille som gör jobbet. Vore riktigt illa om vi skulle gå kort om backar under säsongen.

Matteau behövs verkligen inte, han bara är där liksom. Ser så sjukligt ointresserad ut hela tiden. Då kan vi lika gärna lira Wagner

Lukkinen Vore riktigt illa om vi skulle gå kort om backar under säsongen.

Vi ÄR redan kort om backar som presterar eller inte är skadade…

Ja vad fan händer med Matteau. Konstig värvning i somras, än mer konstigt att hålla en plats åt honom nu i oktober.

exile82 Helt onödig spelare i truppen som sagt. Tror dessutom han är svårare att bli av med desto längre man drar ut på det. Att han har floppat i 6 matcher kanske går att förbise för andra lag. Går väl skylla på omställning eller vad som.

Men får han harva vidare och se usel ut en hel säsong är det väl inget lag i världen som vill köpa ut honom år två. Skeppa så fort som möjligt!

Metallica Matteau kändes redan från början som en svår värvning, då han inte spelat på stor rink innan. Det krävs tid för anpassning och han hade behövt spela matcher istället för att vara skadad (både försäsong och under serien). Just nu är han inte bra. I slutändan, med anpassning till stor rink, så kanske det ändå visar sig att han inte tar en plats.