Tolkar det som att Little är klar och att man utöver Little siktar på att ta in 1 spelare till…

Jag tror också att det är en forward utöver Little, mest baserat på magkänslan. Men det är inte så svårt att tolka det som att det är två forwards utöver Little:

Att man blickar mot flera forwards är inte konstigt, man har säkert diskussioner igång med fler än så, men det behöver inte innebära att man värvar allihop. Det är vanligt i en rekryteringsprocess att man har flera spår öppna

Jag tycker det kan räcka med en fw till utöver Little. Svårt att få ihop en bra grupp både spelsystemmässigt och i omklädningsrummet med för många nya och det kommer dessutom med förväntningar som kan bli jobbigt. Flyger hellre lite under radarn och tar in spets under säsongen. Det är ju inte nästa säsong vi ska ta guld.

“– Vi har ett par gubbar vi jobbar på, där Broc är en av dem så klart, och vi får se vad som löser sig och vad som inte löser sig. Vi har som målsättning att lyfta in minst en till. Det kan bli två till. Det beror helt på vad vi får för svar på dem vi jobbar på.”

Jag tolkar det som att man kommer att ta in 0 till 2 spelare där Little är en av dessa två. Det är ju exakt vad som står? Det är säkert klart i praktiken med Little men Pajen hemlar där pga avtals-/skattetekniska skäl. Det innebär alltså att vi kommer att landa

0 till 1 till + 1 spelare där

1 = Little och +1 är någon annan av hög kvalitet

Egentligen meningslöst att försöka tolka vad Pajen säger. Han har förmodligen inte full koll själv på vad han menar 😄 Men jag bara tänker att Broc redan är klar och att han inte är konsekvent i hur han pratar kring honom. Ibland försäger han sig, ibland inte typ när han pratar om hur många namn som ska in.

- Vi har ett par gubbar vi jobbar på, där Broc är en av dem så klart

“Ett par” har han tidigare sagt men menat “flera”. “Ett par” betyder inte två i Pajens vokabulär.

- Vi har som målsättning att lyfta in minst en till. Det kan bli två till.

Tycker det har varit tydligt tidigare att vi ska ha in en till, utöver Broc. Att då uttrycka sig sådär - “det kan bli två till” - känns märkligt om han menar Broc + eventuellt en till. Då låter det ju som att de inte räknar med nån utöver Broc, som jag tycker har varit tydligt tidigare.

Nae! jag står fast vid min första tolkning! Man har krokar ute och om flera tackar ja så finns det chans att man löser det.

Sällan har väl en silly varit så het som när Pajens varenda ord bryts ner i dess beståndsdelar 😆 Särskilt då det han kanske inte alls lagt nån tanke bakom sina citat, han kan va felciterad etc etc.. Är man taggad på nästa säsong så är man, i guess 😇

Hockeytröjan om du är den jag misstänker du är tack vare ditt nickname på forumet har jag väldigt svårt och tro att du inte redan vet allt 😂😎

Vtown

Haha kryptiskt! Jag vet ju inte vem du tror att jag är..

Vem tror du att du är som tror du vet vem jag är?! 🤔😅

Skilda världar ändå, Pajen har fått en stor säck med pengar som han verkar kunna ösa ur.

Samtidigt går föreningen på knäna och behöver leverera en vinst på totalt 4 msek för att klara licenskravet. Hyfsad press, tacka fan för de externa finansiärerna

Slutspel och vi klarar kravet men det gäller att vi en gång för alla börjar bygga upp vår ekonomi. Lite pinsamt för ett lag som varit i SHL så länge och ska vi ha höga ambitioner i serien ska vi också ha en stabil ekonomi.

Såg att Myrenberg är utlånad.

Tycker det låter bra.

Hur blir det med Ekmark och Weigelt?

Kommer de också lånas ut?

exile82

Skrev en rant om detta i ”framtidstråden”. fick sån jävla magknip när jag läste detta att jag var tvungen att skriva av mig.

Pajjen menar att han letar 1-2 forwards där little är en av dem !och jämför man med tidigare artiklar om spelare som väntar ut NHL ,så är väll Malte och lilja ett par sådana spelare ! Så little pluss en av Malte och lilja

Räknar med att Ekmark lånas ut efter sin svåra skada och operation. Tycker inte han tar plats innan och nu.

P22 Ekmark lånas ut efter sin svåra skada och operation. Tycker inte han tar plats innan och nu.

Ajajaj. Ban incoming!!!

Men jag håller med. Vi har för många utanför linorna just nu. Ingen utvecklas genom att sitta och dregla vid sidan om.

Tycker dock att Ekmark avslutade starkt och var typ bäst på plan tillsammans med Högga och Costmar i den absolut sista matchen mot Frölunda. Vi får se under försäsongen vilka som bör lånas ut och inte!

Med mer spets i laguppställningen blir det otroligt tufft för Ekmark att ta plats. Det bör dock has i åtanke att vi pratar om en kille som hade spelat JVM för Sverige i sommar om han varit hel och som stundtals dominerat i J20 Superelit.

Som Tröjan skriver så avslutade han dessutom ruggit starkt i SHL och jag tycker också man ska se en så ung spelares utvecklingskurva som något värdefullt. Till skillnad från “gubbar” som Maxwell och AJ som knappast kommer ta några tydliga kliv så här sent i sina karriärer borde Ekmark bli märkbart bättre för varje år som går. Precis som med Hävelid kan det finnas goda anledningar att ge honom förtroende och utrymme att misslyckas för att kamma hem vinsten senare, även om han rent krasst inte platsar på fyra kedjor idag.

Med allt det sagt så tror jag också att en utlåning kan ligga nära till hands. Många faktorer spelar in så klart, inte minst hans egen fysiska status och skadeläget i a-lagstruppen när han kommer tillbaka.