Personligen är jag mycket nöjd med lagbygget. Klart bättre än fjolårstruppen och helt rätt att satsa på backsidan som man gjort. LHC hade ruggigt svårt att ta sig ur egen zon med puckkontroll och var dessutom ligans näst sämsta lag i special teams. Hultström och Rattie går in i PP1 i samtliga SHL-lag och Fantenberg är en trygg defensivback med ledaregenskaper, rutin och skicklig i boxplay - också en spelare som samtliga lag hade velat ha.
Strandberg må ha varit skadebenägen och det kan ses som en chansning men samtidigt finns en grym uppsida och både Ehn och Maxwell bakom för att täcka upp.
Vi har fått behålla alla våra viktiga spelare och fått in Jakobs till tränarstaben. Juniorerna vann guld och ska få en chans att ta kliv. Om det är något som saknats så är det ju faktiskt obekväma forwards. Det behöver inte alltid vara retstickor som Jämtin eller Sylvegård men spelare som väljer den obekväma vägen och utmanar motståndarna med en aggressiv offensiv. Här har vi nu Gallo och Hännikäinen och jag måste säga att jag älskar det. Det handlar sällan om hur många poäng dessa spelar gör. De banar väg för medspelarna och tvingar motståndarna att ständigt försvara med fysik. Sånt ger poäng och vinster i längden.