... Det positiva, om man nu ska vara sån, är att får man bara upp defensiven på nån form av anständig nivå, bör det kunna ge rätt stor utdelning.
Vi har ju sett hur det ser ut när vi inte faller ur gängorna, och då ser det jävligt bra ut. Tyvärr är det ju mer ett undantag att vi lyckas hålla det i 60 minuter utan för många huvudlösa plumpar. Men att det finns där, det vet vi. Så Ante behöver inte bygga något helt nytt från scratch. En enklare försvarsspel som gör det “enklare” för oss att göra rätt saker.Enkelt att säga kanske, lite svårare att fixa.
Cluben89 Dock lite orolig kring offensiven också. Den var ju inte stekhet igår, som folk varit inne på tidigare. Vi krigade till oss mycket halvchanser, men typ enda tillfället man gjorde ett riktigt bra spel (med bra beslut och kvalitet på passningar) var ju vid 3-2 målet.
Jag tror offensiven reder sig. Den är i grunden bra. Offensiven ska ju inte behöva vara “stekhet” hela tiden. Nu känner man ju nästan att man måste sätta varenda jävla chans för snart sitter en bjudning (eller två och tre som senast) i röven (vare sig det är en bjudning för back eller målvakt). Att få försvaret att klicka är nyckeln till allt enligt min “hobbyanalys”. Som jag skrev ovan - Enkelt att säga, inte så lätt att fixa. Men då lyfter vi även målvaksspelet någon procent utan att målvakterna egentligen behöver vara speciellt mycket bättre.